طرح جذب سرمایه‌گذار در سد گلابر به مزایده گذاشته شده است

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی گفت: «سرمایه‌گذاری در سد گلابر باعث رونق گردشگری ایجرود خواهد شد.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، مرتضی خاتمی یکشنبه 29 تیر 99 در بازدید از روستای هدف گردشگری گلابر و سد گلابر، اظهار کرد: «طرح جذب سرمایه‌گذار در سد گلابر در سه فاز آماده و به مزایده گذاشته شده است. تمامی اماکن و بناهای تاریخی این روستا، جزو میراث ماندگار استان محسوب می‌شود که با توجه به این میراث، می‌توان در راستای معرفی پتانسیل‌های گردشگری ایجرود گام‌های اساسی برداشت.»

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی ظرفیت‌های موجود در سد گلابر و تأسیسات آن را سرمایه ملی دانست و افزود: «سرمایهگذاری در سدگلابر در سه فاز، باعث رونق گردشگری در این حوزه خواهد شد. باید قدر این فرصت‌ها را دانست و در صیانت از آن تلاش کرد. روستای گلابر قابلیت تبدیل شدن به یک تفرجگاه و منطقه گردشگری را دارد.»

او خاطرنشان کرد: «طبیعت اطراف سد گلابر بی‌نظیر است و باید از این ظرفیت برای افزایش گردشگران در این منطقه استفاده شود. توجه به این‌که صنعت گردشگری باعث توسعه اقتصادی و اشتغال پایدار می‌شود، آثار گردشگری سد برای ایجاد اشتغال، اقتصاد مردم، جامعه ایجرود و استفاده از مواهب الهی تأثیرگذار است.»

مرتضی خاتمی تأکید کرد: «در طرح گردشگری تهیه‌شده، دو بخش اصلی پیشنهاد شده که شامل کاربری‌های گردشگری با محوریت اکوتوریسم و کارآفرینی برای ساکنان منطقه و کاربری‌های مدرن با جذابیت‌های خلاقانه و قابل رقابت با سایر مجموعه‌های تفریحی و توریستی در استان‌های مجاور زنجان است.»

او افزود: «در نظر داریم برای احداث واحدهای بوم‌گردی در این روستای هدف گردشگری تسهیلات اعطا شود. اگر گردشگری روستایی به نحوی مناسب برنامه‌ریزی و مدیریت شود، می‌تواند عامل توسعه در نواحی روستایی، پایداری جوامع محلی و ایجاد اشتغال باشد.»

نماینده مردم ایجرود و ماهنشان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «کمک به حفظ جمعیت در روستاها، تقویت زیرساخت‌ها و فعال‌سازی ظرفیت‌های گردشگری، تأمین منابع مالی مورد نیاز و هماهنگی با دستگاه‌های ذی‌ربط برای احداث واحدهای بوم‌گردی روستایی، ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری روستایی و همکاری در زمینه اجرای ضوابط ساخت و ساز در روستاهای مستعد گردشگری، نیازمند همکاری و تعامل بین همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399043012

برچسب‌ها