پیام تصویری دکتر مونسان به دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری

دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری عصر روز چهارشنبه ۱۴ مردادماه 99 با پیام تصویری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، در پیام تصویری دکتر مونسان آمده است:

«این رویداد ارزشمند کمک خواهد کرد که ما در کنار افزایش سطح کمی، سطح کیفی خدمات در گردشگری را ارتقا دهیم. روند سرمایه‌گذاری و پروژه‌های در حال اجرا در بخش گردشگری در سال‌های اخیر به شدت افزایش پیدا کرده است، به گونه‌ای که بالغ بر ۲۴۰۰ پروژه در کشور با سرمایه‌گذاری مردم در حال اجراست. از این تعداد حدود ۶۰۰ پروژه مربوط به هتل است که آینده را بسیار امیدوارکننده نشان داده و این پیام را منتقل می‌کند که سرمایه‌گذاران آینده گردشگری کشور را مناسب و پرسود می‌دانند.

این اقتصاد، اقتصادی مردم‌پایه است. یعنی عمده فعالیت‌های گردشگری به دوش فعالان این حوزه در غیر دولت قرار داشته و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به نمایندگی از دولت وظیفه سیاستگذاری، حمایت و هدایت را برعهده دارد که نشان از یک ظرفیت بسیار خوب برای ایجاد یک اقتصاد جدید در کشور است.

ما نمی‌گوییم گردشگری جایگزین نفت شود، اما واقعاً گردشگری می‌تواند به اقتصاد اول کشور تبدیل شده و به جای استفاده از منابع زیرزمینی و منابع خام کشور، مسیری راحت برای درآمد و ایجاد اشتغال با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تاریخی و طبیعی موجود در قالب گردشگری ایجاد کند.

کرونا یک واقعیت است، اما آیا این ویروس می‌تواند گردشگری را متوقف کند؟ قطعاً نمی‌تواند. کرونا برای ما تجربه‌ای جدید در راستای مواجهه با بحران‌ها است که در همه جای دنیا به فعالان حوزه گردشگری نحوه مواجه شدن با یک بحران را می‌آموزد و خدا را شکر دولت‌ها این موضوع را به فرصتی برای برنامه‌ریزی بهتر تبدیل می‌کنند.

حتماً فعالان گردشگری روش مواجهه با این بحران بزرگ را پیدا خواهند کرد. کما اینکه اقداماتی که تا کنون در همه جای دنیا و در ایران نیز انجام شده نشان از آن دارد که حتماً با برنامه‌ریزی مناسب موفق خواهیم شد و با اقدامات پیش‌رو می‌توانیم از این بحران عبور کنیم.

به نظر می‌رسد صنعت گردشگری متوقف‌نشدنی است. همه کارشناسان اقتصادی در دنیا در پیش‌بینی روند تحولات اقتصاد جهانی، برای خیلی از بخش‌های پررونق امروز، تغییرات و تحولاتی را متصور شده‌اند. بالاخره تکنولوژی در حال پیشرفت است و هوشمندسازی در میان دولت‌ها به‌عنوان یک بخش مهم مورد نظر قرار گرفته و این موضوع حتماً تغییر و تحولاتی را در بخش‌های اقتصادی دنیا ایجاد خواهد کرد. امیدوارم با پرداختن ویژه به گردشگری بتوانیم از مزایای بیشتری استفاده کنیم.

سال ۹۸ با وجود همه اتفاقات ناخوشایندی که می‌توانست برای صنعت گردشگری تهدید باشد، اتفاقات بسیار مهمی در کشور روی داد، گرچه این روند رو به رشد، کاهش پیدا کرد، اما همچنان به صورت مثبت ادامه داشت.

امیدوارم بتوانیم با برگزاری چنین همایش‌هایی سطح کیفی خدمات گردشگری در کشور را هم ارتقا دهیم. بی‌شک ادامه سرمایه‌گذاری‌ها و اجرای پروژه‌های حوزه گردشگری به همراه ارتقای سطح خدمات در بخش‌های موجود گردشگری می‌تواند کشور را به نقطه مطلوبی در سطح گردشگری جهانی قرار دهد. حتماً خواهیم توانست در آینده‌ای نه چندان دور سهم خود را متناسب با ظرفیت‌های موجود در کشور از درآمدهای گردشگری در سطح دنیا به دست آوریم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399051512

برچسب‌ها