آیین تشت‌گذاری در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد

آیین تشت‌گذاری نمادین اردبیل با حضور جمعی ریش‌سفیدان و عزاداران محله عالی‌قاپو در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، در آستانه فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین(ع)، آیین سنتی تشت‌گذاری مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیل با حضور جمعی از ریش‌سفیدان و عزاداران محله عالی‌قاپو روز گذشته، 29 مردادماه برگزار شد.

بنا بر این گزارش، این مراسم آیینی و سنتی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا در محل بقعه شیخ صفی‌الدین برگزار شد.

مراسم تشت‌گذاری از آیین‌های سنتی اردبیل است که سالانه از 27 ذی‌الحجه به مدت سه روز در مساجد و اماکن مقدس اردبیل برگزار می‌شود و عزاداران و زنجیرزنان با برگزاری این آیین سنتی و مذهبی که سابقه طولانی در تعزیه اردبیل نیز دارد در واقع به پیشواز دهه محرم می‌روند.

مراسم تشت‌گذاری بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به دلیل جایگاه رفیع این مجموع جهانی توسط محله عالی‌قاپو اردبیل در روز 29 ذی‌الحجه هر سال برپا می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1399053035

برچسب‌ها