پروژه بهسازی جداره خیابان امام و بازار شیخ علاء‌الدوله سمنان اجرا می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و شهرداری سمنان برای اجرای پروژه بهسازی جداره خیابان حضرت امام خمینی(ره) و بازار شیخ علاءالدوله امضا شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، در جلسه روز شنبه 22 شهریور ماه 1399 که با حضور شهردار سمنان و مدیرکل و معاونان اداره استان برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری مشترک با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های دو دستگاه اجرایی در زمینه مرمت، بهسازی و سامان‌دهی پروژه‌ها امضا شد.

شهرداری سمنان بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد شده است، زمینه مشارکت دستگاه‍‌‌های اجرایی و کسبه خیابان حضرت امام خمینی(ره) برای سامان‌دهی و مشارکت در عملیات اجرای بهسازی جداره‌های خیابان را فراهم کند.

تأمین نیروی انسانی متخصص برای انجام عملیات اجرایی و تجهیز کارگاه، تأمین ابزارآلات اجرای فعالیت عمرانی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای ایمن‌سازی کارگاه و حفاظت از کالبد اثر و ایجاد نشدن تزلزل در بنیان آثار تاریخی واجد ارزش در گذر تاریخی امام سمنان از دیگر تعهدات شهرداری سمنان برای اجرای این تفاهم‌نامه است.

اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان نیز بر اساس این تفاهم‌نامه متعهد شده است مصالح مورد نیاز از جمله آجر و چوب را برای اجرای بهسازی جداره خیابان امام خمینی سمنان تأمین کند.

ارائه طرح و نقشه‌های اجرایی مصوب، برگزاری و بررسی موارد فنی و اجرایی در شورای فنی میراث‌فرهنگی استان و ارائه راهکار و مشاوره در مسیر اجرای پروژه و مشارکت در انجام اقدامات قانونی در زمینه جمع آوری تابلوها و زوائد بصری ناهمگون از طریق یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان، از تعهدات اداره‌کل استان برای اجرای این تفاهم نامه است.

این تفاهم‌نامه به امضای مهدی جمال مدیرکل استان و سید محمد ناظم رضوی شهردار سمنان رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1399062218

برچسب‌ها