ایمن‌سازی موزه باستان‌‌شناسی دره‌‌شهر انجام می‌شود

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی ایلام از انجام ایمن‌سازی موزه باستان‌‌شناسی واقع در شهرستان دره‌ شهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره ‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی استان ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده روز 22 شهریور 99 با اعلام این خبر اظهار کرد: «طرح مطالعه ایمن‌سازی موزه باستانی شهرستان دره‌ شهر شامل تهیه نقشه‌های فنی با اعتباری بالغ‌بر ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات ملی، در راستای ارتقای سیستم حفاظتی و ایمن‌سازی، روشنایی، دوربین‌های مداربسته و ... انجام می‌شود.»

او هدف از این اقدام را حفاظت بهتر از موزه باستان‌‌شناسی و همچنین حفاظت از اشیای تاریخی بیان کرد و افزود: «تعداد زیادی از آثار نگهداری‌شده در این موزه، در کاوش‌های باستان‌شناسی و در مکان‌های باستانی از جمله شهر تاریخی سیمره به دست آمده، برخی از اشیا هم در نتیجه یافته‌های اتفاقی و حفاری‌های غیرمجاز به‌دست آمده است. نحوه ارائه و نمایش آثار در فضای موزه بر اساس نمایش مستند آثار در داخل ویترین بوده که شامل ویترین‌های جمعی عمودی و ویترین‌های جمعی افقی است.»

مدیرکل میراث‌‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌‌دستی ایلام گفت: «برخی از اشیای نگهداری ‌شده در این موزه مربوط به دوران ساسانی و شهر تاریخی دره‌‌شهر و برخی نیز مربوط به سایر شهرستان‌ها است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399062230

برچسب‌ها