دیدار دبیر اول و رئیس بخش فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران و رئیس کل موزه ملی ایران

دبیر اول و رئیس بخش فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران در دیدار با رئیس کل موزه ملی ایران بر توسعه همکاری‌های میان‌موزه‌ای و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک دو طرف تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی موزه ملی ایران، این نشست بعدازظهر روز یکشنبه 30 شهریورماه بین اشتفان رایتسه و جبرئیل نوکنده در محل موزه ملی برگزار شد.

اشتفان رایتسه دبیر اول و رئیس بخش فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران در این ملاقات به نقش موزه‌ها در نزدیک‌شدن دو کشور ایران و آلمان تأکید و از فعالیت‌های فرهنگی موزه ملی ایران قدردانی کرد.

او همچنین آمادگی خود را برای  همکاری‌های علمی در حوزه‌های موزه‌داری و باستان‌شناسی اعلام کرد.

جبرئیل نوکنده رئیس کل موزه ملی ایران نیز در این ملاقات گسترش روابط و همکاری بین‌موزه‌ای ایران و آلمان را ضروری دانست.

او به اهم رویدادهای قبلی مشترک میان موزه ملی ایران و موزه‌ها و مراکز فرهنگی آلمان و بازتاب آن‌ها اشاره و ابراز امیدواری کرد که بخش فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان تلاش و حمایت‌های ویژه‌‌ای در تقویت روابط میان موزه‌ها و برگزاری پروژه‌های فرهنگی مشترک داشته باشد و موزه‌ها را در دیپلماسی فرهنگی کمک کند.

بعد ازاین نشست، اشتفان رایتسهدبیر اول و رئیس بخش فرهنگی سفارت جمهوری فدرال آلمان در تهران از موزه ایران باستان با راهنمایی فیروزه سپیدنامه رئیس این موزه، بازدید کرد که این بخش بسیار مورد توجه او قرار گرفت.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1399063143

برچسب‌ها