خودروهای کمپینگ و کاروانینگ ایران کلوپ‌دار شدند

کلوپ کمپینگ و کاروانینگ کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی زیر نظر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با برپایی گردهمایی در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران فعالیت رسمی خود را کلید زد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی جمهوری اسلامی ایران، این گردهمایی روز پنجشنبه 3 مهر ماه 1399 و در آستانه فرارسیدن روز جهانی گردشگری، با حضور بیش از 70 دستگاه خودرو مسافرتی (کمپر) از شهرهای مختلف کشور در فضای باز مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، برگزار شد.

در نخستین گردهمایی کمپرهای کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی که با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد، مالکان این نوع خودروها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بین‌المللی در مقابله با ویروس کرونا و حفظ فاصله‌ اجتماعی به تبادل تجربیات خود با یکدیگر و ارائه توضیحات به علاقه‌مندان پرداختند.

از مهم‌ترین اهداف برپایی این گردهمایی می‌توان به گرامیداشت روز جهانی گردشگری، ایجاد شور و نشاط اجتماعی در راستای تأکید وزیر گردشگری، ترویج گردشگری ارزان قیمت، تشویق گردشگران به انجام سفرهای مسئولانه در دوران کرونا، نمایش خودروهای کمپر و ترویج گردشگری روستایی، بوم‌گردی و طبیعت‌گردی، اشاره کرد.

در ادامه گردهمایی یاد شده، کمپرهای شرکت کننده روز جمعه 4 مهرماه، مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران را ترک کرده و رالی تور گردشگری خودروهای مسافرتی به مقصد سمنان را استارت می‌زنند.

خودروهای کمپر پس از عبور از شریف‌آباد، پاکدشت، ایوانکی، سرخه و گرمسار به شهرستان سمنان رسیده و در مسیر خود از کاروانسرای تاریخی لاسجرد سرخه، کاروانسرای ده نمک و کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان بازدید خواهند کرد.

در حاشیه برپایی نخستین همایش کلوپ کمپینگ و کاروانینگ کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی از داوطلبان و علاقه‌مندانی که دارای یکی از انواع خودروهای کمپر هستند، برای عضویت در این کلوپ ثبت‌نام به‌عمل آمد و برنامه‌ها و اهداف آینده کلوپ تشریح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1399070354

برچسب‌ها