تسلیت معاون میراث‌فرهنگی کشور به مناسبت درگذشت استاد محسن حبیبی

محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور با ارسال پیامی درگذشت سیدمحسن حبیبی استاد رشته شهرسازی دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران را به جامعه علمی و فرهنگی کشور تسلیت گفت.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در متن پیام معاون میراث‌فرهنگی کشور به مناسبت درگذشت این استاد فقید آمده است: 

«خبر تلخ درگذشت یکی از درخشان‌ترین ستارگان دانش معماری، شهرسازی، هنر و تاریخ موجب تأثر و تأسف شد.

استاد سیدمحسن حبیبی را در حالی ازدست ‌داده‌ایم که بیش از هر زمان دیگری به اندیشه‌های پیشرو و متأثر از دانش عمیق و بینش ژرف او نیازمندیم. مردی با حسن سلوک و رفتار اخلاق مدار، دانشمندی وارسته، پژوهشگری کوشا و صاحب‌نظری کم‌نظیر که تمامی عمر کوتاه و مفید خود را صرف آموختن و آموزش کرد.

این استاد فرهیخته در تمامی شرایط دشوار هرگز دست از آموزش، پژوهش و تلاش برنداشت و خود را به آموزش نظری محدود نکرد. در هرجای کشور نیاز به حضورش بود، آماده همکاری بود و به‌رغم نام‌آور بودن در عرصه ملی و بین‌المللی متواضعانه در خدمت حوزه فرهنگ و هنر و میراث ارزشمند سرزمین خود بود.

او که از نخستین فارغ‌التحصیلان رشته شهرسازی ایران است، در زمان و مکان محدود نشد و با عزمی راسخ و تلاشی وصف‌ناپذیر در راستای بومی‌سازی و اعتلای این دانش تلاش کرد. استاد حبیبی، ‌زاده یکی از اصیل‌ترین شهرهای کهن این آب‌وخاک بود و همواره نگرشی مبتنی بر توجه به تاریخ داشت و با تدریس سرفصل سیر تحول مجتمع‌های زیستی نسبت به یادآوری تاریخ شهرسازی ایران همت داشت. 

همکاری استاد فقید حبیبی با شورای فنی بافت‌های تاریخی، شوراهای فنی استان‌ها، شورای راهبردی پایگاه‌ها و ارائه نظرات ارزشمند او در سایر ارگان معاونت میراث‌فرهنگی کشور فرصت کم‌نظیری بود که طی سالیان اخیر از آن‌ها بهره‌مند بوده‌ایم. 

هرچند سرو بلندبالای دانش شهرسازی اینک بر زمین افتاده و فقدان این استاد فرهیخته بسیار تلخ و ناگوار است لیکن آثار برجای مانده مکتوب او و دانش‌آموختگان مکتب استاد گویای حس حضور،  وجود مستمر و تداوم اندیشه‌هایش در میان جامعه تخصصی کشور و تسلای خاطر ماست.

این‌جانب صمیمانه ضایعه درگذشت این استاد برجسته را به جامعه علمی فرهنگی کشور، خانواده ایشان، بازماندگان، شاگردان و ارادتمندان به او تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای آن فقید سعید، رحمت واسعه الهی خواستارم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399070750

برچسب‌ها