حفاری غیرمجاز در استان البرز در پوشش پرورش زنبور عسل

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز گفت: «خوشبختانه با ارائه گزارش‌های مردمی، نیروهای یگان حفاظت این اداره کل در بازدیدهای صورت گرفته، موفق به کشف و ضبط ادوات و اشیای حفاری غیرمجاز از قبیل فلزیاب و... در شهرستان کرج شدند.»

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، روز دوشنبه هفتم مهر ماه 99، فریدون محمدی با اعلام این خبر گفت: «در بررسی‌های انجام شده توسط نیروهای یگان حفاظت این اداره‌کل مشخص شد که سودجویان با شیوه جدیدی در پوشش پرورش کندوی زنبور عسل، اقدام به حفاری غیرمجاز کرده بودند. ورودی تونل با عمق هفت متر داخل چادر محل اسکان تعبیه شده بود تا خارج از دید عموم باشد. شواهد حاکی از این بود که افراد سودجو بدون دسترسی و یافتن آثار تاریخی پیش از ورود نیروهای یگان حفاظت، منطقه مورد نظر را ترک کرده بودند.» 

او ادامه داد: «متاسفانه عده‌ای ناآشنا به تاریخ و فرهنگ و هنر، بدون توجه به ارزش هویتی و اصالت آثار تاریخی که نشان از قدمت چند هزار ساله این مرز و بوم دارد. با راهنمایی عده‌ای سودجو صرفا با هدف کسب درآمد مرتکب اعمالی از این دست می‌شوند.»

محمدی در پایان گفت: «لزوم فرهنگ‌سازی و احساس تکلیف آحاد جامعه در راستای اطلاع‌رسانی مواردی از این دست، کمک بزرگی به حفظ آثار و ابنیه تاریخی و به دنبال آن کوتاه کردن دست سودجویان می‌کند.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399070834727

برچسب‌ها