تصویر بلاد شاپور روی پیراهن تیم هندبال دهدشت

درمراسمی با حضور رئیس فدارسیون هندبال کشور و مسئولان استانی از پیراهن جدید تیم هندبال «فراز بام خاییز دهدشت» با تصویر اثر تاریخی بلاد شاپور رونمایی شد.

بهگزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، مجید صفایی مدیرکل ‌استان عصر روز سه‌شنبه 8 مهرماه 99 در این مراسم اظهار کرد: «ترویج گردشگری ورزشی نقش بسزایی در توسعه فرهنگی و اقتصادی استان دارد.»

او افزود: «کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های ورزشی و گردشگری ظرفیت بسیار مناسبی دارد و گردشگری ورزشی در واقع منبع سرشار سلامتی و بستر مناسبی برای سودآوری و اشتغال است.»

صفایی تصریح کرد: «تیم هندبال "فراز بام خاییز دهدشت" معرف ظرفیت‌های طبیعی استان بوده و منقش شدن پیراهن این تیم به تصویر تاریخی بلادشاپور نقش بسزایی در معرفی گردشگری ظرفیت‌های گردشگری استان دارد.»

تیم هندبال «فراز بام خاییز دهدشت» در اولین حضور خود در لیک برتر سال گذشته، رتبه سوم کشور را کسب کرد.

بلادشاپور نام بافت قدیمی شهر دهدشت در جنوب غربی ایران است. دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه است و در استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده‌است. بلادشاپور در ناحیه گرمسیری غرب استان در حاشیه شهر دهدشت واقع شده است.

بلادشاپور به‌عنوان یکی از مراکز سکونت در دوره صفوی و بازرگانی با بندرهای جنوبی، نقش مهمی در اقتصاد و بازرگانی زمان خود داشته‌است. بافت قدیمی بلاد شاپور با 35 هکتار وسعت یکی از بزرگترین بافت‌های تاریخی ایران به‌شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1399070881

برچسب‌ها