بهگزارش میراثآریا بهنقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گلستان، احمد تجری مدیرکل استان روز سهشنبه 8 مهرماه 99 در نخستین جلسه از کارگروه فضای مجازی این ادارهکل گفت: «استان گلستان در حوزه ایجاد زیرساختهای گردشگری گرچه تا نقطه ایدهآل فاصله دارد اما از جایگاه مطلوبی برخوردار است و میتواند میزبان گردشگران داخلی و خارجی باشد.»
او خاطرنشان کرد: «تبلیغات و اطلاعرسانی موضوع مهم حوزه گردشگری استان گلستان است.»
تجری افزود: «کارگروه فضای مجازی باهدف تبلیغ و معرفی ظرفیتهای میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی استان تشکیل شده است.»
او اظهار امیدواری کرد: «با تشکیل این کارگروه و با تعامل فعالان فضای مجازی و برنامهریزی مدون، میتوان شاهد تبلیغ هدفمند گردشگری استان در فضای مجازی باشیم.»
مدیرکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی گلستان بیان کرد: «زوایای تبلیغات و بازاریابی در حوزه گردشگری بسیار گسترده است و هر کدام اثربخشی خاص خود را در ذهن مخاطب دارد. فضای مجازی امروزه یکی از شیوههای مهم تبلیغات و بازاریابی است.»
یاسر قندهاری معاون گردشگری استان گلستان نیز در این کارگروه گفت: «باید با برنامهریزی، تهدیدات شیوع کرونا را به فرصت تبدیل کنیم که یکی از این فرصتها، استفاده از فضای مجازی و تبلیغات و بازاریابی است.»
او خاطرنشان کرد: «با تشکیل این کارگروه، مطالعات، برنامهریزی و اقدامات با رویکرد معرفی ظرفیتهای گردشگری استان در فضای مجازی اجرایی خواهد شد.»
قندهاری تصریح کرد: «این کارگروه که با حضور فعالان فضای مجازی استان شکل میگیرد، میتواند بسیاری از آسیبها را در حوزه گردشگری تبدیل به فرصت کند.»
او اظهار امیدواری کرد: «با تشکیل این کارگروه و بهرهمندی از توان فعالان این حوزه، میتوانیم گلستان را بهعنوان مقصد گردشگری در سطح ملی و بینالمللی معرفی کنیم.»
تهیه نقشههای دیجیتال گردشگری استان، تولید محتوا به زبانهای کشورهای هدف گردشگری استان، تولید محتوا از ظرفیتهای بکر، رویدادها و جشنوارههای محلی استان، بهرهمندی از ظرفیت هنرمندان استانی و ملی برای معرفی، المانسازی در حوزه گردشگری گلستان، بهرهمندی از توان دانشگاه و دانشجویان در کارگروه فضای مجازی، جمعآوری و تولید اطلاعات تخصصی در حوزههای میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی، معرفی تاریخ و میراثفرهنگی برای جذب بیشتر گردشگران خارجی، لزوم فرهنگسازی گردشگری مسئولانه در کارگروه فضای مجازی، ظرفیتسنجی جاذبههای طبیعی و تاریخی، لزوم معرفی ویترینی مناسب از ظرفیتهای استان، بهرهمندی از پلتفرمهای مختلف فضای مجازی برای معرفی استان گلستان، یکسانسازی در ادبیات زبان انگلیسی برای معرفی جاذبههای استان، لزوم تعامل جوامع گردشگری استان با کارگروه فضای مجازی از مهمترین مواردی بود که توسط فعالان فضای مجازی در نخستین جلسه کارگروه مطرح شد.
انتهای پیام/