ایجاد ۶ هزار فرصت شغلی جدید با بهره‌برداری از طرح‌های جدید گردشگری

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس گفت: «۱۶۲ طرح گردشگری با اعتبار 28000 میلیارد ریال در دست‌ ساخت است.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی ، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ،مصیب امیری روز 13 مهرماه 1399 در مراسم بزرگداشت هفته گردشگری بابیان اینکه این تعداد طرح باعث ایجاد شش هزار فرصت شغلی جدید می‌شود، اظهار کرد: « از سال ٩٢ تاکنون، ۶٢ هتل و اماکن اقامتی گردشگری و ١۵٠ واحد بوم‌گردی در استان فعال‌ شده است.»
او به تأثیر نامطلوب ویروس کرونا بر صنعت گردشگری اشاره کرد و افزود: «درحالی‌که فعالان صنعت گردشگری خود را برای نوروز ۹۹ آماده می‌کردند، این ویروس بر روی فعالیت‌های اجتماعی تأثیر گذاشت و تاکنون ۶۰۰ میلیارد ریال به صنعت گردشگری فارس ضرر وارد شده است.»

مرتضی جعفری رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز در این آیین گفت: «باهدف حمایت از فعالان حوزه گردشگری، شهردار شیراز به‌زودی لایحه‌ای را برای معافیت از عوارض توسعه زیرساخت‌های گردشگری در سال ۹۹ با قید فوریت به شورای اسلامی این شهر تقدیم می‌کند.»

او با بیان اینکه شهرداری شیراز برنامه‌های مفصلی برای سال ۹۹ داشت که به دلیل شیوع کرونا متوقف و نیمه‌تمام ماند، افزود: «بیماری کرونا بیشترین آسیب را بر حوزه اقتصاد وارد کرد و در این میان صنف گردشگری دچار خسارت‌های فراوانی شدند.»

جعفری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر این‌که شیراز همواره بر قله است، بیان کرد: «بر این باورم شیراز را به ایران معرفی نمی‌کنند، بلکه جهانیان ایران را به شهر دیرینه شیراز معرفی می‌کنند، این شهر هر آنچه را برای ایجاد جاذبه گردشگری لازم است، در اختیار دارد.»

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز اظهار کرد: «شیراز چنانچه قابلیت‌های خود را در حوزه‌های گردشگری طبیعت، تاریخ، درمان و حوزه‌های دیگر فعال کند، نیازی به منابع مالی و اقتصادی دیگر ندارد.»

او از کرونا به‌عنوان یک فرصت یادکرد و گفت: «امیدواریم با امضای تفاهم‌نامه میان شورای اسلامی و شهرداری شیراز با اداره‌کل استان با هم‌فکری و ارائه ایده‌های خلاقانه، صنعت گردشگری در این شهر احیا شود.»

جعفری افزود: «پس از رونمایی از اتوبوس‌های سلامت و آسیب‌های اجتماعی اکنون به اتوبوس‌های گردشگری رسیده‌ایم که باهدف خدمت‌رسانی به مناطق کمتر برخوردار این شهر ایجادشده و از قابلیت توسعه نیز برخوردار است. تا پایان سال جاری، سه دستگاه اتوبوس گردشگری دیگر نیز به شیراز اضافه خواهد شد.»

 در حاشیه مراسم بزرگداشت هفته گردشگری از پوستر دو طرح فرهنگی شهرداری شیراز رونمایی شد. نخستین رونمایی مربوط به پوستر « اولین دوره فراخوان ملی ققنوس» بود.

در این فراخوان از تمام گرافیست‌ها و نقاشان سراسر کشور دعوت‌ شده تا برای بازمعرفی سایت‌های گردشگری با استفاده از افسانه‌ها و اساطیر ایرانی، اقدام به طراحی کنند. برای برگزیدگان و نفرات برتر جوایزی در نظر گرفته‌شده است.

پوستر دوم نیز مربوط به «جمعه‌های خلاق ادبی» است.‌شهر شیراز در تلاش است تا به شبکه شهر‌های خلاق ادبی جهان بپیوندد.

سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در تلاش است تا با برگزاری رویداد‌های ادبی مسیر پیوستن این ‌شهر تاریخی را به این شبکه هموار کند.

در جمعه‌های خلاق ادبی که تاکنون دو برنامه آن اجراشده و تا پایان سال ادامه خواهد داشت هر جمعه یک سازمان مردم‌نهاد بر اساس برگ خریدهای شهر خلاق ادبی موضوعی را موردبررسی و کنکاش قرار می‌دهد.

به مناسبت هفته گردشگری از اتوبوس‌های گردشگری شهرداری شیراز رونمایی شد. این اتوبوس‌ها که باهدف تقویت صنعت گردشگری ‌شهر شیراز آماده‌سازی شده‌اند، به دو روش خدمات‌دهی خواهند کرد.

در روش نخست بر اساس ضوابط قانونی اتوبوس‌ها به آژانس‌های گردشگری واگذار خواهند شد تا به ارائه خدمات به گردشگران بپردازند.

در روش دیگر اتوبوس‌های گردشگری به سه بخش شامل شهروندان مناطق کم‌برخوردار، اعضای فرهنگسرا‌ها و سرای محلات و گردشگران داخلی و خارجی حاضر در شیراز خدمات خواهند داد.

همچنین به‌منظور سهولت استفاده سالمندان و افراد کم‌توان اتوبوس‌ها بهینه‌سازی شده و برای ویلچر شهروندان کم‌توان نیز جانمایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 13990713469878

برچسب‌ها