تشکیل شورای راهبردی توسعه گردشگری برای اولین بار در البرز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: «اولین جلسه شورای راهبردی توسعه گردشگری با پیشنهاد و حضور فعالان حوزه گردشگری، به‌میزبانی این اداره‌کل، در استان برگزار شد.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز، فریدون محمدی روز چهارشنبه شانزدهم مهرهماه 99، با اعلام این خبر افزود: «این استان از ظرفیت‌های بسیاری برخوردار است که مهم‌ترین آن‌ ظرفیت انسانی است. بیش از 50 نفر متقاضی عضویت در این شورا بودند که افرادی از جامعه مطبوعاتی و رسانه‌ای، اتاق بازرگانی، بخش خصوصی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، پیشکسوتان حوزه گردشگری، جامعه دانشگاهی و عکاسان استان انتخاب شدند.»

او عنوان کرد: «این شورا، تنها شورای سیاست‌گذار مشورتی در حوزه گردشگری استان است که نتایج آن توسط این اداره‌کل ، وارد فاز عملیاتی و اجرایی خواهد شد. گاهی یک فکر خوب می‌تواند موجب تحول یک صنعت و یک کشور شود. این شوار باید با طرح‌ها و ایده‌های خود به یکی از قوی ترین، فعال ترین و اصلی ترین شوراهای استان تبدیل شود و همچنین در سطح کشور بدرخشد.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: «البرز، استان توریستی است و باید در حوزه گردشگری توسعه پیدا کند. این استان ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری کشور را دارد. در این راه باید با افکار‌سنجی، اعضای شورای شهر و روستا و مردم را با خود هم‌قدم کنیم. گفتمان اداری نه تنها به ضرر گردشگری نیست بلکه به نفع آن است.»

او عنوان کرد: «پس از تعیین چاررچوب‌ها و سیاست‌های کلی و انتخاب دبیر و ابلاغ احکام اعضای مرکزی، جلسات این شورا حول چند محور اساسی مانند پروژه شهر گردشگر و سند راهبردی توسعه گردشگری تشکیل خواهد شد.»

محمدی  گفت: «صنعت گردشگری صنعتی است که تفکر خلاق نقشی اساسی در مدیریت آن ایفا می‌کند. اگرچه کرونا، این صنعت را فلج کرده و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به آن وارد کرده است اما باید تهدیدها را به فرصت تبدیل و از این موقعیت برای برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری درحوزه گردشگری و ایجاد تحول در آن استفاده کرد.»

 

انتهای پیام/

کد خبر 1399071946

برچسب‌ها