ضرورت انجام کاوش‌های اضطراری در اراضی اطراف سد سردشت

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان ‌غربی بر لزوم انجام کاوش‌های اضطراری در ۱۵ هزار هکتاری سد سردشت تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان ‌غربی، جلیل جباری روز 28 مهرماه در سفری یک روزه به سردشت از حمام تاریخی این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند مرمت آن قرار گرفت.

او در این بازید بر لزوم بهره‌برداری هر چه سریع‌تر از این حمام و اختصاص قسمتی از آن برای برپایی نمایشگاه دائمی فروش محصولات صنایع‌دستی تأکید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان ‌غربی در حاشیه این بازدید و در مصاحبه‌ با خبرگزاری صدا و سیمای سردشت به ظرفیت‌های گردشگری این منطقه اشاره و گفت: «برای توسعه گردشگری در این شهرستان از سرمایه‌گذاران حمایت می‌شود، همچنین سردشت از نظر ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی یکی از دو شهرستان برتر استان است.»

جباری در ادامه از پروژه مطالعاتی سد سردشت که پژوهش‌ و مطالعات باستان‌شناسی آن به سرپرستی وحید عزیزی است، بازدید کرد و گفت: «تکمیل مطالعات باستان‌شناسی و انجام کاوش‌های اضطراری برخی محوطه‌های مهم اطراف این منطقه و انتشار مقاله مطالعات باستان‌شناسی سال گذشته ضروری است.»

 

انتهای پیام/

کد خبر 1399072947

برچسب‌ها