آغاز پروژه ایجاد کمپینگ گردشگری در بندرچارک

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان ضمن بازدید از پروژه‌های در حال اجرای شهرستان بندر لنگه از آغاز طرح کمپینگ گردشگری در بندر چارک خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان، رضا برومند امروز چهارشنبه 7 آبان‌ماه  با اعلام این خبر، گفت: «در راستای ایجاد زیر ساخت‌های گردشگری و فراهم کردن ورود گردشگران مبلغ 11 میلیارد و 200 میلیون ریال برای ایجاد کمپینگ گردشگری بندر چارک از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.»

او با اشاره به اینکه بندر چارک یکی از مناطق پرتردد برای گردشگران است، به‌ خصوص برای کسانی که قصد ورود به جزیره زیبای کیش از طریق اسکله این بندر را دارند، افزود: «در این کمپینگ گردشگری، آلاچیق‌ های بزرگ و کوچک، مسیر پیاده‌روی، سکوی نشیمن و برج نور ایجاد می‌شود.»

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی هرمزگان در ادامه ضمن بازدید از عملیات مرمت بادگیرهای بندرکنگ، اظهار کرد: «برای حفظ ارزش‌های معماری سنتی، بومی و فرهنگی و احیای بافت تاریخی بندر کنگ، مرمت ۶۴ بادگیر آغاز شده است.»

او افزود: «برای مرمت بادگیر‌های بندرکنگ مبلغ ۲۴ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.»

برومند در ادامه ضمن بازدید از سواحل مکسر در بندر مقام گفت: «ساحل مکسر دارای چشم‌اندازی زیبا و منحصر به‌فرد است که می‌تواند در توسعه گردشگری شهرستان بندر لنگه کمک کند. برای حفظ این اثر طبیعی و جاذبه گردشگری به دنبال ثبت طبیعی آن هستیم.»

ساحل مکسر در بندر مقام از توابع بخش شیب‌کوه در شهرستان بندر لنگه است. دهستان آن زمان مقر حکومت قبیله «بنی حمّاد» بود و هنوز هم بقایایی از آثار آن دوره در این منطقه دیده می‌شود. بندر صیادی مقام، دروازه ورودی جزیره «لاوان» نیز است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399080742

برچسب‌ها