ضرورت سامان‌دهی میدان ایالت ارومیه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی بر لزوم سامان‌دهی میدان ایالت ارومیه به عنوان یکی از میادین اصلی و تاریخی این شهر تاکید کرد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، ۸ آبان جلسه‌ای با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی و اعضای شورای شهر ارومیه در سالن جلسات این شورا برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی در این جلسه با تاکید بر ادامه همکاری‌های مشترک بین شهرداری و شورای شهر ارومیه و این اداره‌کل اظهار کرد: «ساخت مقبره محمدبن‌خلیلان، مرمت جداره‌های بافت تاریخی و مرمت راسته پنیرفروشان بازار ارومیه از جمله همکاری‌های مشترک اداره‌کل و شهرداری است.»

جلیل جباری ضمن درخواست از شورای شهر برای حمایت از سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری بر لزوم تهیه طرح‌های حفاظتی ویژه برای محلات قدیمی، گذرهای تاریخی توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان تاکید کرد.

او سرعت بخشیدن به احیای جداره‌های بافت تاریخی محور خیابان امام خمینی(ره) ارومیه، لزوم سامان‌دهی فضای سبز پادگان ارومیه و ساختمان صدا و سیما که در اختیاری شهرداری بوده را از جمله دیگر اقدامات لازم برای توسعه همکاری‌ها برشمرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی با اشاره بر لزوم رعایت ضوابط میراث‌فرهنگی در اجرای پروژه احیای سراهای بازار تاریخی ارومیه از جمله سروش، نخجوانی، مهدی‌زاده و سایر سراها گفت: «این اداره‌کل آمادگی دارد برای اجرای این پروژه‌های نهایت همکاری را با شورای شهر، شهرداری و سایر دستگاه‌های مربوطه داشته باشد.»

در این جلسه رئیس و سایر اعضای شورای شهر ارومیه بر لزوم توجه به حفاظت از بافت تاریخی و افزایش تعاملات تاکید کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1399080850

برچسب‌ها