حمایت ویژه از هنرمندان شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی کشور گفت:«حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی در شهرها و روستاهای جهانی برای ما اولویت دارد.»

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، پویا محمودیان ظهر روز شنبه 10 آبان‌ماه 99 در نشست با شهردار میبد که به‌مناسبت فرا رسیدن روز جهانی شهرها در محل معاونت صنایع‌دستی برگزار شد، با تأکید بر حمایت همه‌جانبه از هنرمندان صنایع‌دستی بیان کرد: «به‌طور حتم حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی یکی از مهمترین اولویت‌های این وزارتخانه است و در این میان توجه جدی به هنرمندان شهرها و روستاهای جهانی صنایع‌دستی داریم.»

او ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی شهرها در ادامه این نشست با شهردار میبد، درباره ایجاد شبکه ارتباطی شهرهای جهانی صنایع‌دستی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

علیرضا نقوی شهردار میبد نیز در حاشیه این نشست اظهار کرد:«میبد آذرماه سال 97 از سوی شورای جهانی صنایع‌دستی به‌عنوان شهر جهانی زیلو انتخاب شد و هم‌زمان با این اتفاق، شاهد یک جهش و توسعه ویژه در کارگاه‌های زیلوبافی و تجاری شدن این محصول بودیم.»

او افزود: «زیلو به فرش سلامت معروف است و سابقه‌ای طولانی دارد که به قبل از اسلام می‌رسد. خوشه زیلو را در این شهر تشکیل دادیم و از طریق صندوق کارآفرینی امید تسهیلات خوبی به هنرمندان زیلوباف ارائه کردیم.»

نقوی ادامه داد:«موضوع آموزش نیز مورد توجه واقع شده است، در همین رابطه زیلوبافان روشندل نیز آموزش دیده‌اند. قبل از ثبت جهانی میبد به‌عنوان شهر جهانی زیلو، تنها دو هنرمند روشندل و بعد از ثبت جهانی، هشت هنرمند روشندل دیگر آموزش دیدند.»

او در ادامه گفت:«یکی دیگر از اقداماتی که انجام دادیم معرفی زیلو در سطح ملی و جهانی است. قرار بود نشست شهرداران و معاونان صنایع‌دستی شهرهای جهانی را به میزبانی میبد برگزار کنیم که به خاطر کرونا به تعویق افتاد اما به زودی دبیرخانه هماهنگی شهرهای جهانی صنایع‌دستی به محوریت میبد تشکیل می‌شود.»

شهردار میبد در ادامه صحبت‌های خود بیان کرد: «جهانی شدن فرصت‌هایی را برای آن شهر فراهم می‌کند. ثبت جهانی میبد فرصتی است که اگر بتوانیم از آن استفاده کنیم و علاوه بر توسعه تولیدات، آن‌ها را استانداردسازی کرده و یک شبکه برای بازاریابی و برندسازی ایجاد کنیم، می‌توانیم نتایج بسیار خوبی بگیریم»

او خاطرنشان کرد: «در همین رابطه، به‌منظور استاندارد‌سازی زیلو در شهر میبد اقدامات خوبی انجام شده که یکی از آن‌ها، اجرای پروژه "بام میبد" است. این بام دارای سه فاز است که تا کنون 60 درصد پیشرفت داشته است.»

انتهای پیام/

کد خبر 13990810553902

برچسب‌ها