بازدید رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی کشور از محوطه تاریخی ویران‌شهر فاروج

رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور با حضور در محوطه ویران‌شهر فاروج از فصل جدید فعالیت‌های باستان‌شناسی در این سایت تاریخی بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، دکتر روح‌الله شیرازی روز یکشنبه 11 آبان‌ماه 99 و در جریان سفر دو روزه خود به استان از فعالیت‌های باستان‌شناسی و کاوش‌های هیئت مشترک ایرانی و موزه لوور فرانسه در سایت تاریخی ویران‌شهر فاروج بازدید کرد.

این فعالیت‌ها با سرپرستی میثم لباف خانیکی عضو هیئت‌ علمی دانشگاه تهران از هفته گذشته آغاز شده است که کار میدانی بر عهده باستان‌شناسان ایرانی و مطالعات پژوهشی را متخصصان فرانسوی دنبال خواهند کرد.

محوطۀ تاریخی ویران‌شهر در حدود ۱۰ کیلومتری شمال شهر فاروج و در شرق استان خراسان شمالی واقع شده است. این منطقه که سرچشمه‌های اترک را در خود جای داده است از دیرباز مورد توجه جوامع انسانی قرار داشته و عبور یکی از مهم‌ترین شریان‌های ارتباطی شرق به غرب بر اهمیت زیستی آن منطقه افزوده است.

مطالعات باستان‌شناسی در این محوطه تاریخی به‌عنوان بخشی از فعالیت‌های مشترک دانشگاه تهران با موزه لوور پاریس تعریف و از سال گذشته آغاز شده است و بر اساس تفاهم‌نامه پنج‌ساله پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور انجام می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1399081141

برچسب‌ها