افزایش 6 برابری اعتبارات توسعه گردشگری سمنان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان از افزایش شش برابری اختصاص اعتبارات ملی برای توسعه گردشگری این استان در بخش زیرساخت‎های مناطق، محورهای گردشگری و ... خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی جمال روز دوشنبه 12 آبان‌ماه 1399 در جلسه بررسی پروژه‌های اولویت‌دار استان سمنان با اعلام این خبر افزود: «190 میلیارد ریال اعتبار ملی در سال ‌جاری هزینه شده که نسبت به مدت مشابه شش برابر افزایش یافته است.»

او بیان کرد: «این اعتبارات برای احداث بخشی از اسکلت موزه کومش، اجرای قیرپاشی و آسفالت پیغمبران، مسیر افتر به آب‌گرم، نصب برج نوری در زائرسراهای بیارجمند و سرخه، برق‌رسانی به قلعه پنهان بهرام، اجرای کانال زه‌کشی قصر بهرام، ساخت تابلوی پیش‌آگاهی در گرمسار، مجتمع فرهنگی و گردشگری سرخه و ... هزینه شده است.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان گفت: «تأمین زیرساخت‌های گردشگری و افزایش ظرفیت اقامتی استان، افزایش تعداد واحدهای اقامتی، تبلیغ جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان، افزایش توان مالی جوامع محلی و جلوگیری از مهاجرت روستائیان، آموزش گردشگری، حمایت از بخش خصوصی در زمینه ایجاد تأسیسات گردشگری، اشتغال‌زایی و ... از جمله طرح‌ها و برنامه‌های اولویت‌دار این اداره‌کل برای توسعه و ترویج گردشگری در سمنان است.»

در استان سمنان 90 اقامتگاه بوم‎گردی، 15 هتل و مهمان‌سرا، 14 اقامتگاه سنتی، پنج مهمان‌پذیر، پنج مجتمع گردشگری، 79 خانه‌مسافر، یک هتل‌آپارتمان، دو مرکز تفریحی‌سرگرمی، یک اردوگاه، یک متل، 31 دفتر خدمات مسافرتی، 42 رستوران بین‌راهی، 19 سفره‌خانه سنتی و سه مؤسسه آموزش گردشگری فعال است.

 

انتهای پیام/

کد خبر 13990812253192

برچسب‌ها