چگونه یک تور لیدر موفق باشیم

ده نکته برای اینکه یک تور لیدر موفق شوید.

راهنمایان تور معمولاً چنان درگیر موضوع خود می‌شوند که فراموش می‌کنند با مردم در حال صحبت کردن هستند. گاهی اوقات از بین جمعیت روبروی شما کسانی هستند که دائم میگویند صدا نمی‌رسد و این شما را از ارتباط‌گیری با مسافران دور می‌کند و ذهن شما به سمت اینکه فقط مکالمه خود را داشته باشید سوق می‌دهد.

یک راز برای جلوگیری از این مسئله این است که «کسی را که از بین اعضا چنین مشکلی دارد را به سمت خود بکشید» تا اگر نمی تواند صدای شما را بشنود، لااقل حرف شما را قطع نکند.

۲-خودمانی باشید: مهم نیست که ما چقدر ساختمان‌ها را دوست داریم، این یک واقعیت است که مردم با مردم ارتباط برقرار می‌کنند. بنابراین خوب است که چند حکایت شخصی آماده کنید، حتی اگر فقط در مورد تورهای گذشته شما باشد. شما ارتباط شخصی تری با گروه خود برقرار خواهید کرد و یک تور به یاد ماندنی ایجاد خواهید کرد.

۳- یک داستان (تاریخی یا معاصر) بگویید: حتماً چند داستان سرگرم کننده و جذاب در مورد ساختمانها و سایتهایی که مشاهده می‌کنید داشته باشید. مردم بیشتر از اینکه لیستی از تاریخ و نام‌ها داشته باشند، هنگام شنیدن یک داستان احساس می‌کنند که درگیر موضوع و خود را در زمان احساس میکنند.

۴- بلافاصله حرکت کنید: تورها اغلب قبل از اینکه راهنماهای تور با  معرفی موضوع، ارائه متن و غیره شروع به صحبت کند خسته میشوند و برنامه‌‎ای برای حذف 90درصد از آن دارند.

نکته: اگر متنی دارید، خط اول باید به شما بگوید: «قبل از اینکه چیزی بگویید، 30 متر از مسیر را بروید در غیر این صورت چیزی برای گفتن نخواهید داشت.»

۵- نگران  کامل نبودن نباشید: مردم انتظار ندارند که شما کامل باشید. با تأیید این نکته که افرادی که در بین شما هستند ممکن است چیزی بیش از شما بلد باشند و  باید صحبت کنند و دانش خود را با گروه در میان بگذارند، زمینه تعامل انسانی را فراهم کنید. هرچه تور تعاملی تر باشد ، بهتر است!

6- برای سازماندهی کمک بگیرید: سعی کنید یک داوطلب را برای بررسی افراد، درگیر کنید تا بتوانید با بازدید کنندگان تور گپ بزنید. به دلایل زیادی مردم تورهای مسافرتی برگزار می‌کنند، اما یک مورد مهم دیدار با افراد جدید است و زمان قبل از تور فرصتی عالی برای شناختن گروه شما است. در صورت امکان یک جلسه حضوری و آشنایی قبل از اجرای تور داشته باشید تا هم قوانین را بگوئید و هم اینکه حس کنجکاوی افراد را برای دیدار مجدد همدیگر را فعال کنید.

۷- به‌موقع تمام شود: دیوانه‌وار تلاش کنید تا به‌موقع تمام شود. هیچ کس نمی‌خواهد احساس کند که در زندان تور است. تورها معمولا روی کاغذ همیشه خیلی کوتاه هستند ولی در عمل خیلی طولانی به‌‌نظر می‌رسند. زمان گفتگوها دو ساعت به دو ساعت در حداکثر زمان است. یک ساعت تا یک ساعت و نیم بهتر است.

۸- تعداد تورلیدرهایی را که می‌خواهند منطقه  خود را معرفی کنند محدود کنید: پنج دقیقه صحبت کردن هم دشوار است اما زیاد صحبت کردن ضررهای بیشتری دارد ، بنابراین وقتی چندین راهنما دارید که در مورد موضوعات مختلف صحبت می‌کنند، زمان را راحت از دست میدهید. اگر می توانید از آن اجتناب کنید، اما  اگر چندین راهنمای مختلف با خود دارید، یکی را به عنوان راهنمای اصلی و دیگران را به عنوان متخصص در یک منطقه خاص تعیین کنید.

۹- ایمیل پیگیری ارسال کنید: با یک ایمیل پیگیری کنید، این می‌تواند به سادگی یادداشت «تشکر از شما» باشد.

اگر می توانید تور را با تماس دیگری، از طریق ایمیل یا طریق دیگر دنبال کنید، این مرحله دیگری در جهت ایجاد ارتباط بهتر بین تور گشت و گذار و سازمان شماست.

10- از این تله ها خودداری کنید:

- ۱۲ یا ۲۰ نفر در تور حداکثر هستند.

در عوض، اجازه دهید فضا و راهنمای تور صحنه را تنظیم کنند.

شما باید همه چیز را زودتر از موعد برنامه‌ریزی کنید.

 در واقع، کمی خودجوش بودن خوب است.

در زمستان تورهای بیرونی انجام ندهید.

مردم هنوز خواهند آمد، حتی در برف.

همیشه در صورت باران یک برنامه پشتیبان تهیه کنید.

نگران نباشید، مردم در زیر باران بیرون می آیند و این بسیار راحت‌تر از برنامه ریزی مجدد است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399081517

برچسب‌ها