گاو بنفش گردشگری: استراتژی کاربردی برای موفقیت

گاو بنفش یا همان استراتژی بازاریابی چشمگیر یعنی انجام کارهای شگفت‌انگیز، متفاوت و متمایز در کسب‌وکارهای گردشگری و هتلداری که باعث امنیت و پایداری بیشتر می‌شود نه خطرات بیشتر و در این استراتژی تاکید می‌شود که روش‌های قدیمی جز شکست نتیجه‌ای ندارد.

در واقع بازاریابی چشمگیر یا گاو بنفش یک p جدید درآمیخته بازاریابی خدمات گردشگری محسوب می‌شود که از طریق آن می‌توانیم چیزهایی را در ارتباط با خدمات خود مورد توجه قرار دهیم و صاحبان کسب‌وکارهای گردشگری که به دنبال نوآوری و خلاقیت برای مشتریان آینده خود هستند بایستی این استراتژی را به کار بگیرند.

امروزه امکان انتخاب برای مشتریان به دلایل مختلف مثل افزایش تعداد رقبا و دسترسی آسان به اطلاعات بازار بیشتر شده و زمان کوتاه‌تری نیز برای انتخاب دارند، لذا عملاً استراتژی‌های کهنه و قدیمی پاسخگوی ما نیستند.

بهره‌برداران و مدیران کسب‌وکارهای گردشگری باید بدانند که در بازار همه مشتریان یکسان نیستند و باید مشتریان خود را متمایز کنند و یا به عبارتی تقسیم کنند. به این مجموعه اقدامات بخش‌بندی یا تقسیم‌بندی بازار گفته می‌شود. باید گروهی را در بازار پیدا کنند که بیشترین سود را برای کسب‌وکارشان دارد و به تعبیر ست گادین در کتاب «گاو بنفش» گروهی که بیشترین احتمال عطسه کردن را داشته باشند و آن‌ها را در معرض اطلاع‌رسانی و تبلیغ قرار دهید و تشویق و ترغیب کنید و مابقی را رها کنید.

در حقیقت باید به بخش‌هایی از بازار نه بگویید و همه فن حریف نباشید. آگهی‌های تبلیغاتی شما نباید برای عموم مردم تهیه و انتشار یابند و باید مستقیماً مشتریانی را که انتخاب کرده اید هدف قرار دهید.

در این استراتژی تاکید می‌شود که ترسوها همواره در بازار آرزوی آن رادارند که پنهان بمانند اما در گاو بنفش یا چشمگیر کار بی خطر و بدون ریسک یعنی سازگار شدن و معمولی ماندن.

در حقیقت در یک بازار شلوغ شبیه دیگران بودن به معنی شکست است و خدمات جدید شما در یک کسب‌وکار گردشگری و هتلداری بایستی همواره برجسته و نمایان باشند ، به‌عبارتی‌دیگر در دنیای گاوهای بنفش بازندگان، نام‌های تجاری بزرگ با اهداف فصلی هستند و برندگان، کسب‌وکارهای متوسط و کوچک که اکثر کسب‌وکارهای گردشگری و هتلداری نیز شامل این نوع کسب‌وکار هستند به دنبال افزایش سهم خود در بازار بوده و در حقیقت چیزی برای باختن ندارند.

یکی از مزیت‌های مهم گاو بنفش، ایجاد تفاوت، تمایز و بهبود موقعیت رقابتی کسب‌وکارهای گردشگری و هتلداری در بازار است. لذا برای ساختن گاو بنفش گردشگری نیاز به هیجان ندارید، چیزی که لازم دارید درک این نکته مهم است که انتخاب دیگری ندارید به‌جز توسعه کسب‌وکار و یا آغاز یک خدمت جدید با تفکر و نگرش گاو بنفش!

لذا فعالیت در اقیانوس قرمز کسب‌وکار را کنار بگذارید و بیش از این زمان و پول خود را صرف کارهای تکراری، روتین، کپی شده همچون رقبای خود در بازار نکنید.

انتهای پیام/

کد خبر 1399081540

برچسب‌ها