کتاب معرفی صنایع‌دستی کرمان منتشر شد

کتاب معرفی صنایع‌دستی کرمان با تأکید بر رشته‌های شاخص، توسط مرکز معرفی ‌فرهنگی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، با همکاری اداره‌کل استان چاپ و منتشر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، «گروه بافته‌های داری و غیرداری»، «گروه صنایع‌دستی فلزی»، «گروه صنایع‌دستی چوبی و حصیری»، «گروه صنایع‌دستی سنگی»، «گروه رودوزی‌های سنتی»، «گروه نساجی‌ سنتی»و «گروه طراحی و نقاشی سنتی کرمان» هر کدام با زیرمجموعه‌های مجزا، فهرست مطالب این کتاب را تشکیل می‌دهند.

عکس‌های واقعی از هنرمندان کرمانی در حین انجام کار به همراه ترجمه انگلیسی متون در صفحات این کتاب، اطلاعات کامل، ارزشمند و مفیدی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

در مقدمه کتاب به قلم فریدون فعالی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان آمده است: «بسیار ارزشمند است که مدارک و اسناد صنایع‌دستی و دستبافته‌های استان یا به‌طور کل ایران، مانند دیگر کشورها ثبت و جزئیاتی درباره تاریخچه آثار، تنوع طرح و نقش و تکنیک آن‌ها تهیه شود.

در این زمنیه پژوهش باید به‌طور مستمر و مطمئن به‌واسطه محققان بومی دنبال شود که خوشبختانه این موضوع  از یک دهه قبل از سوی عقیل سیستانی دانشجوی دکتری پژوهش هنر دانشگاه تهران به طور دقیق مورد توجه قرار گرفته و اهمیت صنایع‌دستی و هنر بافندگی استانک رمان را به خوبی پیش چشم مخاطبان ترسیم کرده است.

 امید است که چاپ و انتشار این کتاب امکان آشنایی علاقه‌مندان به بخشی از قابلیت‌های صنایع‌دستی استان کرمان را فراهم کند.»

 

انتهای پیام/

کد خبر 1399090325

برچسب‌ها