دکتر مونسان درگذشت پرویز پورحسینی را تسلیت گفت

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پیامی درگذشت مرحوم پرویز پورحسینی بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینما را تسلیت گفت.

به گزارش میراث آریا، در پیام تسلیت دکتر علی اصغر مونسان آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

درگذشت هنرمند محبوب مردمی، زنده‌یاد پرویز پورحسینی، سینما و تئاتر ایران را داغدار کرد. بازیگر پرکاری که در کارنامه حرفه‌ای خود بازی در آثار کارگردان‌هایی مطرح و سرشناس را داشت، در بیش از یکصد فیلم، تئاتر و سریال، نقش‌هایی ماندگار خلق کرد و در عین حال از علاقه‌مندان و حامیان خانواده بزرگ هنرهای سنتی و صنایع‌دستی کشور بود.

بی شک گنجینه آثار نمایشی کشور مرهون بیش از نیم قرن تلاش هنری اوست و میراث ارزشمند هنرهای نمایشی به سهم فاخر آن هنرمند بزرگ میبالد.

کوچ ابدی مرحوم پرویز پورحسینی را به تمام دوست‌دارانش، به ویژه به جامعه هنری کشور و خانواده محترم آن فقید بخصوص فرزند گرامی‌شان که از همکاران قدیمی و تلاشگر وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است تسلیت و تعزیت می‌گویم.

 روحش شاد و یادش در خاطره‌ها گرامی و مانا باد.»

زنده‌یاد پرویز پورحسینی متولد سال ۱۳۲۰، دانش‌آموخته بازیگری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران بود و در کارنامه کاری‌اش همکاری با کارگردان‌های سرشناسی همچون پیتر بروک، آربی آوانسیان، علی رفیعی، علی حاتمی، بهرام بیضایی، حمید سمندریان، مسعود کیمیایی، احمدرضا درویش، داود میرباقری و کمال تبریزی ثبت شده است.

پرویز پورحسینی به گفته پسرش پورنگ پورحسینی ساعت ۳ بامداد جمعه هفتم آذرماه 99 در سن 79 سالگی به دلیل بیماری کرونا در بیمارستان فیروزگر تهران درگذشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1399090712

برچسب‌ها