وبینار مشترک باستان‌شناسی ایران و ژاپن برگزار شد

وبینار مشترک باستان‌شناسی ایران و ژاپن به میزبانی دانشگاه کانازاوا و حمایت سفارت ایران در ژاپن با مشارکت پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، موزه ملی ایران و مرکز ملی مطالعات توکیو روز شنبه ۸ آذرماه ۱۳۹۹ به‌صورت آنلاین برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی موزه ملی ایران، در این وبینار باستان‌شناسان ایرانی و ژاپنی به تبادل تجارب خود در خصوص فعالیت‌های میدانی و موزه‌ای با محوریت باستان‌شناسی ایران پرداختند.

روح‌الله شیرازی رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی به تاریخچه پژوهش‌های باستان‌شناسی ژاپنی‌ها در ایران اشاره کرد. محمد‌حسین عزیزی‌ مدیر پژوهشی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری نتایج مطالعات خود را در خصوص دوران نوسنگی منطقه فارس و ماساشی آبه پژوهشگر مرکز مطالعات فرهنگی توکیو نتایج کاوش‌ها درباره محوطه کله‌کوب جنوب خراسان را ارائه کردند.

 یوسف حسن‌زاده رئیس گروه پژوهش موزه ملی ایران نیز نتایج کاوش‌های محوطه مفرغی علی‌آباد در شمال غرب ایران را به اشتراک گذاشت.

تاکورو آداچی استاد دانشگاه کانازاوا در این وبینار نتایج بررسی‌های خود را بر روی خمره‌های سفالی مکشوفه از محوطه هخامنشی TB75 استان فارس ارائه کرد.

سیرو هاروتا استاد دانشگاه توکای از دیگر شرکت‌کنندگانی بود که در مورد استفاده از روش‌های فتوگرامتری در مطالعه کتیبه پارتی بیستون سخن گفت.

پس از پرسش و پاسخ، سخنان سعید بنی‌هاشمی وابسته علمی سفارت ایران در ژاپن پایان‌بخش این وبینار بود.

در این وبینار در مورد همکاری‌های علمی آتی ایران و ژاپن بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

کد خبر 139909096

برچسب‌ها