سفرهای بدون لمس، محصول نبرد فناوری با پاندمی کرونا

شیوع ویروس کرونا شرکت‌های فعال در حوزه فناوری را بر آن داشته که دروازه جدیدی از تکنولوژی‌های نوین را باز کرده و تجهیزاتی برای تجربه سفر بی‌وقفه و بدون لمس را ارائه کنند. این فناوری‌ها به مسافران این امکان را خواهند داد که تنها با شناسایی چهره و کارت شناسایی دیجیتال، سفر کنند.

به‌گزارش میراث‌آریا، با توسعه این فناوری جدید، سفر با استفاده از این امکانات ویژه بسیار آسان‌تر خواهد شد. مسافران شرکت دلتا که در داخل کشور از فرودگاه متروپولیتن وین دیترویت (DTW) پرواز می‌کنند، به این امکانات ویژه دسترسی دارند و سفر آسان‌تری را تجربه خواهند کرد. در آینده نزدیک مسافران می‌توانند با استفاده از فناوری تشخیص چهره، از یک محوطه به گیت مورد نظر هدایت شده و بعد از آن سوار هواپیما شوند؛ به این ترتیب، دیگر نیازی به بازرسی‌های متعدد نیست و میزان برخورد و لمس به کمترین حد خود خواهد رسید.

مدتی است که شرکت Delta در حال آزمایش فنّاوری هویت بیومتریک است. این شرکت که در ساخت تجهیزات فرودگاهی و فناوری‌های نوین در دنیا حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، در سال 2018 اولین ترمینال بیومتریک آمریکا در آتلانتا (ATL) را افتتاح کرد و به مسافران این امکان را داد که از ورودی‌های سیستمی مانند سلف چک این (check in) بگ دراپ‌ها (یک فناوری برای مدیریت چمدان‌ها)، ایستگاه‌های بازرسی TSA، دسترسی به Sky Club و پروازهای شبانه‌روزی در تمام طول سفر در این فرودگاه پرتردد را تنها با کمک چهره مسافران جهت بازرسی، استفاده کنند.

این شرکت استفاده از دوربین‌های تشخیص چهره را برای سوار شدن مسافران به پروازهای بین‌المللی و خارج از فرودگاه‌هایی مانند لس‌آنجلس (LAX) و سالت لیک سیتی (SLC) گسترش داده است. گفتنی است که تاکنون این سرویس‌ها برای مسافران داخلی در دسترس نبوده است.

از ماه دسامبر، مسافران داخلی شرکت دلتا می‌توانند از شماره گذرنامه و عضویت TSA PreCheck یا Global Entry  خود به‌عنوان شناسه دیجیتال برای حرکت و رفت‌وآمد در فرودگاه دیترویت استفاده کنند. این مشارکت داوطلبانه است و دلتا هیچ داده بیومتریکی را ذخیره نمی‌کند. برای این مشارکت داوطلبانه، افراد باید اطلاعات گذرنامه و شماره شناخته‌شده TSA PreCheck خود را در نمایه SkyMiles خود ذخیره کنند و سپس، هنگام ورود با استفاده از برنامه تلفن همراه دلتا، برنامه سفر خود را انتخاب کنند. حالا مسافران در فرودگاه، به‌جای ارائه کارت شناسایی و کارت ورود، که هم فرایندی وقت‌گیر است و باعث ایجاد صف می‌شود، و هم به خاطر ازدحام ایجادشده می‌تواند شیوع ویروس را تسریع کند، می‌توانند به‌سادگی با نگاه به دوربین ایست بازرسی اختصاصی از گیت عبور کنند و سوار هواپیما شوند. مسافران می‌توانند از ورودی بیومتریک در  Sky Clubs استفاده کنند و برای این کار به عضویت تکنولوژی CLEAR نیاز خواهند داشت.

خطوط هوایی آمریکا و JetBlue نیز با فن‌آوری بیومتریک شروع به کار کرده‌اند. با این حال، هر دوی آن‌ها فقط برای یک سری پروازهای بین‌المللی مشخص و صرفاً برای سوار شدن به هواپیما، از این فناوری استفاده می‌کنند.

دلتا اولین خط هوایی خواهد بود که تجربه فرودگاه‌های بدون لمس را برای مسافران داخلی فراهم می‌کند. بیل لنتس، مدیر ارشد تجربه مشتری دلتا در بیانیه‌ای گفت: «وقتی نوبت به پیشرفت و آینده تجربه مشتری دلتا می‌رسد، ما فکرهای بزرگی در سر داریم و سریعاً وارد عمل می‌شویم. این امر به ما اجازه می‌دهد تا نوآوری را به‌طور مداوم در کارمان داشته باشیم و همیشه به نظر و خواست مشتری توجه داشته باشیم.»

همه‌گیری COVID-19 باعث شده است اهمیت و لزوم تجربه‌های بدون لمس این‌چنینی برای مشتریان پررنگ‌تر شود. شرکت دلتا در نظر دارد فناوری شناسایی چهره و کارت شناسایی دیجیتال را پس از موفقیت در دوره آزمایشی‌اش در فرودگاه دیترویت، به سایر نقاط دنیا گسترش دهد تا همه مسافران بتوانند تجربه سفر بی‌وقفه و بدون لمس را داشته باشند.

تکنولوژی شناسایی بیومتریک می‌تواند سفرها را بسیار آسان‌تر کند و ترس مسافران برای قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ و در معرض شیوع ویروس را از بین ببرد. به این ترتیب، در سال ۲۰۲۱ صنعت گردشگری با عبارات جدیدی آشنا خواهد شد، اصطلاحاتی مانند «سفرهای بدون لمس».

* مترجم: بابک صوفیانی

انتهای پیام/

کد خبر 13990922476252

برچسب‌ها