توسعه گردشگری کشاورزی در زنجان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از توسعه زمین‌های زیرکشت زعفران در مناطق نمونه گردشگری این استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند روز یکشنبه 23 آذر ماه ۹۹ در راستای توسعه گردشگری کشاورزی گفت: «تولید و برداشت زعفران در سال جاری در شهرستان‌های ماهنشان، سلطانیه و ابهر  افزایش چشمگیری داشت، به‌نحوی که امسال تا پیش از شروع فصل سرما از مزارع این شهرستان‌ها برداشت می‌شود.»

ارجمند افزود: «کشت زغفران بیشتر در مناطق گردشگرپذیر و شهرستان‌های تاریخی و توریستی انجام می‌شود. میزان سطح زیر کشت زعفران در شهرستان‌های ماهنشان 15.4 هکتار، خدابنده 14.14 هکتار، زنجان 13 هکتار، ابهر 8.6 هکتار، سلطانیه 7.8 هکتار، خرمده 3 هکتار و طارم 0.3 هکتار است.»

او ادامه داد: «کشت زعفران از جمله محصولات کشاورزی است که در جذب گردشگر می‌تواند تأثیر بسیار زیادی داشته باشد و برای کشاورزی درآمدزا باشد و شرایط مساعدی را نیز برای محیط فراهم کند. ماهنشان بیشترین تولید زعفران استان زنجان را به خود اختصاص داده است. زراعت زعفران در استان زنجان از حدود سه سال قبل آغاز شده است.»

زعفران به عنوان گرانبهاترین محصول کشاورزی و دارویی جهان از جمله گیاهانی است که با توجه به مقاومت خود در برابر خشکی، نیاز به آب کم، قابلیت نگهداری بالا، عدم فساد پذیری و اثرات اشتغال زایی و درآمدزایی بالا و ارزآوری در استان زنجان و کشور دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 13990923534191

برچسب‌ها