۳ بانوی فعال در گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان کارآفرین برتر کشور شدند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: «۳ بانوی فعال در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی استان در جمع ۱۰ برگزیده دور هفتم زنان کارآفرین برتر کشور با آرای مردمی انتخاب شدند.»

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، احمد تجری امروز دوشنبه 24 آذرماه 99 با اعلام این خبر گفت: «با پایان رای‌گیری هفتمین دور انتخاب زنان کارآفرین برتر در سامانه انتخاب برترین کارآفرینان زن ایران بر روی سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، برگزیدگان مشخص و از بین ۱۰ نفر برگزیده بخش کارآفرینان روستایی، آی‌جان عبادی، معصومه ملکان و حلیمه صعنه از استان گلستان به این مقام دست پیدا کردند.»

آی‌جان عبادی از روستای گِدَم آباد از توابع شهرستان گنبدکاووس با حوزه فعالیت صنایع‌دستی بومی، سراجی سنتی با نام تجاری یورتای آدین از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز و برای ۲۰ نفر اشتغال‌زایی کرده است.

دریافت تندیس کارآفرین برتر از دانشگاه بین‌المللی قزوین سال 97، برگزیده جایزه آرمان برتر سال 99 بخشی از موفقیت‌های این بانوی کارآفرین بوده است.

معصومه ملکان، اقامتگاه بوم‌گردی ننه بی‌بی را در روستای کرنگ‌کفتر از توابع شهرستان گالیکش راه‌اندازی و از ۲ سال پیش تاکنون برای ۲۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

این بانوی کارآفرین درکنار پذیرش گردشگران محصولات روستا از جمله صنایع‌دستی، محصولات لبنی، غذای محلی و ترشی‌جات را به‌منظور حمایت از روستاییان در این مکان به فروش می‌‎رساند.

او علاوه بر فعالیت در زمینه‌های کشاورزی، دامداری، زنبورداری، تولید صنایع‌دستی و ابریشم به‌عنوان فعال اجتماعی با مشارکت در طرح صندوق برکت از از زنان نیازمند سرپرست خانوار نیز حمایت می‌کند.

حلیمه صعنه در کارگاه تولیدی تک لا فرش آق‌قلا با تولید گلیم و فرش ترکمنی از سال ۱۳۸۱ برای ۴۰ نفر ایجاد اشتغال کرده است.

او ۲۶ مورد شرکت در نمایشگاه‌های مختلف استانی و... و نیز دریافت لوح‌های تقدیر بسیاری را در کارنامه دارد.

این انتخابات از اسفند ۱۳۹۷ با ایجاد سامانه انتخاب برترین کارآفرینان زن بر روی سایت معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده آغاز به کار کرد تا مردم و جوامع محلی با فعالیت این بانوان پرانگیزه و آثار تلاش‌های آنان آشنا شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 13990924143890

برچسب‌ها