گردشگری
مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خبر داد

اعلام آمادگی فعالان بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری

0
اعلام آمادگی فعالان بخش خصوصی برای حضور مجازی در نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمد قاسمی  روز چهارشنبه 26 آذرماه با بیان این خبر، افزود: «با برگزاری "نشست هم‌اندیشی شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های گردشگری خارجی"که با هدف تصمیم‌گیری پیرامون شرکت در نمایشگاه‌های مجازی نظیر ITB برلین و COTTM چین با حضور نمایندگان تمامی تشکل‌های گردشگری کشور و شرکت مادرتخصصی گردشگری تشکیل شد و بر اساس استقبال و آمادگی بخش خصوصی کشور، زمینه لازم برای حضور مجازی فعالان بخش خصوصی در نمایشگاه‌های خارجی پیش رو فراهم شد.»

او عنوان کرد: «با توجه به این‌که برگزاری نمایشگاه‌های مجازی در حوزه گردشگری امری نسبتا جدید و تازه است، یکی از اقدامات توافق شده برای دستیابی به اهداف مورد نظر، برگزاری وبینار "آشنایی با مبانی و نحوه حضور در نمایشگاه‌های مجازی" ویژه متقاضیان حضور در رویدادهای پیش رو و فعالان بخش خصوصی است که به‌صورت مشترک توسط جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و جامعه تورگردانان ایران برگزار خواهد شد. مقرر است در این وبینار نحوه حضور مؤثر و همچنین امکانات گوناگون و متنوعی که شرکت‌کنندگان این نوع خاص از نمایشگاه‌ها می‌توانند برای معرفی محصولات و ظرفیت‌های خود از آن بهره بگیرند به‌صورت مشروح و کاربردی تبیین و تشریح شود.»

مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان این‌که استعلام از مجری نمایشگاه ITB برلین در خصوص امکان مشارکت غرفه‌داران جمهوری اسلامی ایران در یک فضای مجازی واحد در این رویداد _آنگونه که در نمایشگاه های فیزیکی پیشین در قالب پاویون ملی صورت می‌گرفت نیز در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: «بر این اساس امکان حضور یکپارچه شرکت‌کنندگان ایرانی در نمایشگاه ITB برلین با نام، لوا و برند ملی گردشگری ایران محقق خواهد شد.»

او همچنین از همکاری مستمر وزارت، جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و نیز جامعه تورگردانان ایران به‌منظور اجرای غرفه مجازی ایران و فراهم کردن امکانات مورد نیاز برای حضور مجازی فعالان بخش خصوصی در رویدادهای پیش رو خبر داد.

قاسمی در در ادامه اظهار کرد: «بنا بر مصوبات "شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های گردشگری خارجی" مقرر است تا از تجربه حضور مجازی در رویدادهای بین‌المللی مورد اشاره، در برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در صورت تأیید ستاد ملی کرونا در اسفندماه سال جاری با همکاری و مشارکت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران برگزار خواهد شد، استفاده شود و راه‌اندازی نسخه مجازی نمایشگاه به موازات برگزاری فیزیکی در دستور کار قرار گیرد.»

او یادآور شد: «حضور قوی و منسجم در نمایشگاه‌های مجازی بین‌المللی می‌تواند یکی از اقدامات تضمین‌کننده رونق گردشگری بین‌المللی کشور پس از فروکش کردن بیماری کرونا باشد، چرا که نه تنها به تداوم ارتباطات کاری و حرفه‌ای بخش خصوصی گردشگری کشور با همتایان و شرکای تجاری خود کمک شایانی می‌کند، بلکه باعث می‌شود تا نام ایران به‌عنوان یک مقصد گردشگری برای دوران پسا‌کرونا در خاطره بازار جهانی باقی بماند.»

 

رفع چالش بیمه راهنمایان در بودجه دولت

مقاله قبلی

تورهای واکسیناسیون کرونا غیرمجازند/ واکسن‌ها در کشورهای منطقه در مرحله آزمایش انسانی قرار دارند

مقاله بعدی

خوانندگان این خبر، این‌ها را هم خوانده‌اند:

0 دیدگاه

دیدگاهی بگذارید

آدرس ایمیل شما نمایش داده نمی‌شود. بخش‌های الزامی مشخص شده اند. *