تعیین برند گردشگری سمنان باید از اولویت‌های پژوهشی باشد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان گفت: «تهیه و تعیین برند گردشگری باید از اولویت‌های پژوهشی استان باشد.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مهدی جمال روز شنبه 29 آذرماه 1399 در وبینار کمیته علمی‌ تخصصی گردشگری استان، بیان کرد: «تهیه و معرفی برند گردشگری استان می‌تواند نقش مؤثری در جذب گردشگر و تبدیل استان از معبر به مقصد، داشته باشد.»

او با اشاره به این‌که هر یک از هشت شهرستان استا دارای قابلیت ویژه‌ای در حوزه صنایع‌دستی، گردشگری و میراث‌فرهنگی است، افزود: «برند گردشگری هر شهرستان، راهبرد برنامه‌های توسعه گردشگری خواهد بود.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سمنان با بیان این‌که بیش از 40 روستای هدف گردشگری در استان وجود دارد، اظهار کرد: «با توجه به این‌که شعار امسال روز جهانی جهان‌گردی "گردشگری و توسعه روستایی" بود، نیاز است که مطالعات و پژوهش‌های جامعی در زمینه توسعه گردشگری روستایی استان انجام شود.»

او به طرح جامع گردشگری استان اشاره و بیان کرد: «نهایی شدن مطالعات طرح جامع گردشگری سمنان نیاز به اختصاص اعتبارات استانی دارد.»

جمال با تأکید بر این‌که طرح جامع گردشگری سمنان باید به‌عنوان سند بالادستی در استان اجرا شود، گفت: «افراد خبره عضو این کمیته علمی‌تخصصی می‌توانند، بر اجرای طرح جامع گردشگری استان نظارت داشته باشند.»

اعضای کمیته علمی تخصصی گردشگری سمنان در این جلسه مطالعه استفاده از پتانسیل آب‌گرم و انتقال آن به شهرهای سمنان، مهدی‌شهر و سرخه، مطالعه گویش‌ها و لهجه‌های هر شهرستان، پژوهش در زمینه الگوی توسعه گردشگری روستایی مناطق جنوبی استان و مطالعه ثبت ژئوپارک یونسکو در استان را به‌عنوان پیشنهادهای پژوهشی در حوزه گردشگری اعلام کردند.

اعضای کارگروه ضمن تأیید به‌روز‌رسانی طرح جامع گردشگری استان، خواستار تأمین اعتبار اجرای طرح توسط مسئولان استانی شدند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 13990929421630

برچسب‌ها