تحقق بازاریابی محتوایی صنعت گردشگری منوط به داشتن تفکر راهبردی است

فعال فضای مجازی و کارشناس ارشد کسب‌و‌کار گفت: «بازاریابی محتوایی صنعت گردشگری به دو بخش عمده سنتی و مدرن تقسیم‌بندی می‌شود، اما تحقق آن منوط به داشتن تفکر راهبردی بر مبنای راهبردهای بازاریابی، سرمایه‌گذاری، تفکر بلند‌مدت و ارزیابی نتایج است.»

به‌گزارش میراث‌آریا، نیما محسنی روز سه‌شنبه 9دی 99 در وبینار آموزشی ستاد فضای مجازی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگر ی و صنایع‌دستی، با بیان این‌که تحقق بخش بزرگی از اهداف صنعت گردشگری در روندهای بازاریابی، غنی‌سازی محتوا به‌خصوص اقلام تبلیغاتی است، افزود: «با توجه به نیاز کشور به درآمدهای پایدار گردشگری و صنایع وابسته، اکنون بحث تبلیغات به‌خصوص از طریق فضای مجازی و رسانه‌های نوین یک ضرورت به‌شمار می‌رود. وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز به تبلیغات مجازی، اهمیت داده و اکنون در تبلیغات رسانه‌ای و مجازی حضور منسجمی را تجربه می‌کند.»

او از فرامکانی، فرازمانی، رایگان بودن، جذابیت و تنوع، آزادی اطلاعات و دوسویه بودن بودن به‌عنوان ویژگی‌های شاخص فضای مجازی نام برد و اعلام کرد: «در صورت ارائه یک محتوای بهینه و قابل قیاس با استانداردهای جهانی، فضای مجازی ابزار قدرتمندی برای پیشبرد اهداف گردشگری به‌شمار می‌آید و با توجه به امکان برقراری ارتباط دوسویه میان کاربران صنعت گردشگری با جهان‌گردان و مخاطبان، دست‌یابی به تمام اهداف در بازارهای هدف گردشگری ایران، امکان‌پذیر خواهد بود.»

فعال فضای مجازی و کارشناس ارشد کسب‌و‌کار در خصوص دلایل اهتمام به بازاریابی محتوایی از سوی تولیدکنندگان محتوا، اظهار کرد: «دامنه نفوذ اینترنت و تلفن همراه و گسترش روزافزون فناوری‌های اطلاعاتی، امکان حضور و تولید محتوا برای همگان را فراهم کرده و با توجه به شبانه‌روزی بودن آن همراه با جذابیت بالا، صنعت گردشگری می‌تواند تبلیغات خود را برای معرفی مواریث فرهنگی و جذب جهان‌گردان در این فضا به‌کار گیرد.»

او با تأکید بر این‌که مدیران روابط‌عمومی استان‌ها و ادمین‌های فضای مجازی باید مخاطب‌سنجی را به‌عنوان یکی از شاخص‌های مهم  گسترش و ارزیابی تولیدات محتوا در دستور کار قرار دهند، گفت: «در این راستا باید ماهیت کسب‌و‌کار، مشتریان، کانال‌ها و قالب‌های جذاب را مد نظر داشت و با به کارگیری خلاقیت، تولیدات محتوایی گردشگری را در قالب‌های استاندارد، متنوع کرد.»

محسنی در خصوص «تولید محتوای به صرفه» در فضاهای مجازی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز ، اضافه کرد: «تولیدات محتوایی گردشگری باید از شاخصه‌هایی چون  نداشتن تاریخ انقضا، داشتن اشکال و ابعاد مختلف و شاخص تولید برای رسانه‌های مختلف و محتوای کاربر‌محور، برخوردار باشند.»

او در ادامه از  مواردی همچون کپی، برداشت غیر‌تخصصی، محتوای ساده و پیش پا افتاده و  بی‌ربط به کسب‌و‌کار صنعت گردشگری به‌عنوان موارد ممنوعه برای ادمین‌های فضای مجازی یاد کرد.

فعال فضای مجازی و کارشناس ارشد کسب‌و‌کار با تأکید بر ضرورت افزایش دامنه سواد تخصصی ادمین‌های مجازی، خاطرنشان کرد: «شرط حضور موفق و بقای شبکه‌های تخصصی مجازی در حوزه گردشگری، منوط به درک بازاریابی و بازارداری، ضرورت برندسازی گردشگری استانی و شهری از آثار تاریخی و نمادهای فرهنگی، حضور و پایش مداوم شبکه‌ها و استفاده بهینه از بازاریابی ویدئویی و در نهایت ارزیابی نتایج است.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399100961

برچسب‌ها