سواحل مکران در جاده‌های چشم‌انداز توسعه

سواحل مکران با سرمایه‌گذاری مناسب در قالب طرح‌های بالادستی به زودی در جاده‌های چشم‌انداز توسعه قرار خواهد گرفت.

بنادر چابهار و کنارک برای داشتن عملکرد بهتر از کارکرد صرف صیادی و یا تجاری باید به بنادر چندمنظوره تبدیل شوند.

چابهار امن‌ترین، کوتاه‌ترین و بهترین مسیر برای گردشگری و تجارت است و زمان در استفاده از سواحل مکران با توجه به سرمایه‌گذاری کشورهای همسایه بسیار مهم هست.

سواحل مکران با سرمایه‌گذاری مناسب در قالب طرح‌های بالادستی به زودی در جاده‌ چشم‌انداز توسعه قرار خواهد گرفت.

سواحل مکران به تعبیر رهبر معظم انقلاب گنج پنهان است بنابراین استفاده درست و عالمانه از این ثروت عظیم ملی نیازمند توسعه هدفمند و با برنامه است.

کشورهای حاشیه اقیانوس هند از طریق چابهار می‌توانند به کشورهای آسیای میانه و cis مرتبط شوند.

توسعه صنعت گردشگری در سواحل مکران نیازمند همکاری بین همه ذینفعان فعالیت‌های گردشگری و بین‌بخشی است.

دولت با طراحی‌های انجام‌شده نقش تنظیمی، شناختی و هنجاری خود را به عنوان سیاست‌گذار و بهره‌بردار این سواحل باید دنبال کند و زمینه را برای نقش‌آفرینی بیشتر سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی با حذف بوروکراسی زائد و تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری فراهم آورد.

راه‌اندازی مسافرت دریایی در سواحل مکران باعث تحول بزرگی در بخش گردشگری کشور خواهد بود و سواحل مکران به دروازه ورود این نوع از گردشگران به بازار گردشگری ایران تبدیل می‌شود.

این سواحل مستقیم به اقیانوس مرتبط است و به همین منظور کشتی‌های گردشگری از سراسر جهان به راحتی به آن دسترسی داشته و زمینه تبدیل‌شدن به قطب جهانی گردشگری را دارد.

ایجاد تاسیسات گردشگری شامل هتل و سایر اقامتگاه‌ها مانند بوم‌گردی و اقامتگاه سنتی از جمله اقدامات چند سال اخیر در این سواحل است.

مجتمع‌های چندمنظوره گردشگری برای بهره‌گیری بیشتر از این سواحل نیز از گواتر تا درک راه‌اندازی شده و آموزش فعالان گردشگری و جوامع محلی نیز از اقدامات برای آماده‌شدن جوامع میزبان برای پذیرایی تخصصی از گردشگران از برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر اجرا شده است.

توجه به ورزش‌های آبی و گردشگری ورزشی مانند موج‌سواری و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای تجربه اینگونه برنامه‌های مفرح و جذاب نیز از دیگر اقدامات سال‌های اخیر است. 

انتهای پیام/

کد خبر 13991010148653

برچسب‌ها