پیست پاپایی و توسعه گردشگری زمستانی زنجان

زمستان که از راه می‌رسد، سفر حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد. سفر به زنجان در زمستان همیشه رنگ سپید بر خود می‌گیرد و برف و طوفان به ما سلام می‌دهد و همسفر ناخوانده‌مان می‌شود.

زمستان امسال با ورود ویروس کرونا تمام معادلات سفر پیچیده شده است، جاده‌ها خلوت‌اند و باید بااحتیاط، سفر را آغاز کنیم،علاقه‌مندان از گوشه و کنار نقاط مختلف کشور رهسپار استان‌های برف‌خیز می‌شوند؛ اما امسال زنجان نیز از این قاعده بی‌نصیب نشده و به لطف قدمت طولانی پیست پاپایی علاقه‌مندان به ورزش اسکی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رهسپار این نقطه شهر زنجان می‌شوند.

در شهر کوهستانی و سرد زنجان و سه کیلومتری شهرستان ایجرود پیست اسکی پاپایی ساخته‌شده که به‌عنوان تنها پیست اسکی استاندارد زنجان شناخته‌شده است. پیست پاپایی زنجان نیز جزو پیست‌های قدیمی بوده و نخستین دستگاه بالابر ساخت کشور فرانسه در سال 1348 در این پیست نصب و راه‌اندازی شده است. وسعت این پیست چیزی حدود ۸۰ هکتار است و داخل این مجموعه امکانات رفاهی و تفریحی، مدرسه اسکی، رستوران، کافی‌شاپ، پارکینگ، سوئیت و تله‌اسکی وجود دارد.

علاقه‌مندان به تیوب‌سواری با رعایت اصول ایمنی در بخش دیگری از این پیست از برف و زمستان لذت می‌برند. در سال‌های گذشته از نقاط مختلف استان علاقه‌مندان به اسکی با برنامه‌های یک‌روزه از این پیست بازدید داشته‌اند و انتظار می‌رود با ورود گردشگران بومی قدم‌های اولیه برای ورود توریست‌های زمستانی از سایر نقاط کشور نیز برقرار شود.

این منطقه استان ظرفیت رشد مضاعف را دارد و اگر فرصت‌های بی‌شماری برای سرمایه‌گذاران فراهم شود، شاهد رونق کسب‌وکارهای گردشگری در این منطقه بکر استان خواهیم بود. به‌هرحال قرار گرفتن در مسیر رفت‌وآمد مزید بر علت است که مسافران بین‌راهی برای چند دقیقه هم که شده از این ظرفیت مهم استان بازدید داشته باشند.

تلاقی ورزش و گردش از دیگر نکات مهم در توریسم زمستانی است که در تحقق اهداف ورزش و گردش بسیار مهم است و اگر زمینه و بستر برگزاری رقابت‌های اسکی در این منطقه کلید بخورد، چه‌بسا می‌توان بخشی از رقابت‌های کشوری اسکی را در این منطقه برگزار کرد.

اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به‌عنوان متولی بخش گردشگری با درک این مهم مصمم است با ورود سرمایه‌گذاران پای‌کار قدم بردارد، ما برای برگزاری این قبیل رقابت‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نظر ستاد کرونای استان در قالب «سفر هوشمند» اعلام آمادگی می‌کنیم.

این پیست در واقع هویت ورزش زنجان است. تعامل دوسویه بین بخش ورزش و گردشگری، خروجی مهمی برای استان رقم خواهد زد که علاقه‌مندان با دیدن رقابت‌ها در یک روز سرد سال از سایر جاذبه‌های گردشگری استان نیز بازدید داشته باشند. خروجی این رویداد مهم در معرفی بخش‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان نمود خواهد یافت. این فرصت مغتنمی برای آژانس‌های مسافرتی استان رقم خواهد زد تا با تبلیغات و بازاریابی از نقاط مختلف کشور، برای برگزاری این قبیل رویدادها گردشگر جذب کنند.

بااین‌حال پاپایی در روزهای زمستان تنها بخشی از یک برنامه هدفمند برای توسعه صنعت توریسم در زمستان است تا حال خوب برای توریست‌ها به بار بنشیند.

انتهای پیام/

کد خبر 13991010254037

برچسب‌ها