راه‌اندازی نخستین هلدینگ توسعه خانه‌های سنتی و فودتوریسم ایران

نخستین هلدینگ توسعه خانه‌های سنتی و فود توریسم ایران با هدف بهره‌گیری از روش‌های متداول جهانی، استانداردها و فناوری‌های نوین با بهره‌گیری از تجارب مدیران خلاق گردشگری و جمعی از استارت‌اپ‌های این عرصه در سال جاری راه‌اندازی شده است.

 حسن انصاری رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ دیبار در گفت‌وگو با خبرنگار مبراث‌آریا با اعلام این خبر گفت: «ایران با دارا بودن تنوع اقلیمی و تاریخ چندهزارساله و معماری دوره‌های مختلف و بیش از 2500 نوع خوراک، سوپ، آش، نان، دمنوش‌ها و شربت‌های متنوع سنتی یکی از کشورهای برجسته دارای ظرفیت‌های کم نظیرخانه‌های تاریخی و گردشگری غذاست، به‌رغم برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مختلف بخش‌های دولتی و خصوصی در دو دهه اخیر برای مرمت و احیای خانه‌های تاریخی و سنتی و برگزاری جشنواره‌های معرفی گردشگری غذای ایرانی و گیاهان دارویی، نتایج شایسته‌ای برای معرفی ظرفیت‌های کم نظیر حاصل نشده است.»

او افزود: «حال آن‌که رشد و توسعه این بخش می‌تواند در تحرک و پویایی، توسعه همه جانبه و پایدار گردشگری به‌ویژه در جوامع محلی و روستایی نقش بسزا و ‌موثر ایفا کند.»

انصاری گفت: «از این‌رو به همت جمعی از علاقه‌مندان به این عرصه، نخستین هلدینگ توسعه خانه‌های سنتی و فودتوریسم ایران در سال ۹۸ پایه‌گذاری شد و از سال جاری با هدف بهره‌گیری از روش‌های متداول جهانی، استانداردها و فناوری‌های نوین با بهره‌گیری از تجارب مدیران خلاق گردشگری و جمعی ازاستارت‌اپ‌های این عرصه راه‌اندازی شد.»

رئیس هیئت‌مدیره هلدینگ دیبار افزود: «این هلدینگ در نظر دارد با مرمت و احیای خانه‌های سنتی و ایجاد بوتیک هتل‌ها و خانه‌های خلاق و تولید محتوا، مستندسازی، آموزش، معرفی و برندسازی بیش از یکصد نوع غذای سنتی و سلامت ایرانی همراه با ارائه مستندات تاریخی در فاز اول، در داخل و خارج از کشور و نیز ایجاد تمایز و افزایش کیفیت خدمات در موسسات و تاسیسات گردشگری وابسته و در سطحی متفاوت، سرمایه‌گذاری و مشارکت در هفت حوزه مختلف صنعت گردشگری، شناسایی استعدادها و تدوین برنامه‌های حرفه‌ای برای آموزش و ارتقای دانش، سرمایه‌های انسانی را در اهداف خود تبیین کند.»

او گفت: «در این راستا می‌توان به کنترل کیفیت در تمام مراحل تولید محصول، ارائه خدمات پس از فروش، حمایت از ایده‌های نوآورانه و همکاری در ایجاد مراکز رشد و شتابدهی و خانه‌های خلاق گردشگری و هنرهای دستی، شناسایی، معرفی، برندسازی اقامتگاه‌های سنتی و تاریخی به ویژه هنرهای فاخر و مراکز پذیرایی خوراک ایرانی متمایز با کیفیت، ارگانیک و سالم، همراه با ارائه برنامه‌های آموزشی مرتبط، برنامه‌ریزی خدمات سفرهای غذایی (فودتوریسم) به عنوان بخشی از اهداف و ماموریت‌های نخستین هلدینگ توسعه خانه‌های سنتی و فود توریسم ایران اشاره کرد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399111328

برچسب‌ها