تفاهم‌نامه مرمت، احیا و بهره‌برداری از عمارت حاج‌رئیس بوشهر به امضا رسید

با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، تفاهم‌نامه مرمت، احیا و بهره‌برداری از عمارت حاج‌رئیس در استان بوشهر به امضا رسید.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوشهر، این تفاهم‌نامه شامگاه امروز دوشنبه 13 بهمن 99 بین اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر (مالک عمارت) و صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با حضور دکتر علی‌اصغر مونسان در محل بازارچه صنایع‌دستی مبارکی به امضا رسید.

با امضای این تفاهم‌نامه، اداره‌کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص مرمت، احیا، نگهداری و حق بهره‌برداری از بنای تاریخی عمارت حاج‌رئیس را به صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی تفویض کند.

\"\"

همچنین صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی برای شناسایی و جذب سرمایه‌گذار و بهره‌برداری، به منظور اجرای این تفاهم‌نامه متعهد است بر اساس قوانین حاکم خود، نظارت بر مرمت و بهره‌برداری بنا را به عهده بگیرد.

عمارت حاج‌رئیس یکی از بناهای ثبتی استان با ۵۰۰۰ مترمربع، ۵ حیاط مرکزی و ۵۰ اتاق است که در سه طبقه به شکل بناهای ترکیبی ساخته شده و در گذشته با کاربری تجاری و مسکونی، در حاشیه خلیج فارس مورد استفاده بوده است.

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 1399111375

برچسب‌ها