امیدواریم سال آینده گردشگری متحول شود/ از بخش‌های گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی تشکر می‌کنم

رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه دولت با تمام توان پشتیبان صنعت گردشگری کشور خواهد بود، گفت: «اجرای 2200 پروژه در دولت دوازدهم و طرح‌هایی بالغ بر 22هزارمیلیارد تومان در این دولت در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری، کاری بزرگ است که انجام شده است.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی امروز سه‌شنبه 14 بهمن 99 در مراسم بهره‌برداری از ۱۳۵ پروژه وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، موضوع گردشگری را بخشی بسیار مهم در فرهنگ توصیف و افزود: «بخش گردشگری همچنین فضای بسیار خوبی برای اقتصاد کشور است. گردشگری پس از مسکن و صنایع غذایی سومین یا چهارمین بخش مهم اقتصاد است. وقتی جایی مرکز گردشگری ‌شد، این گردشگری تبدیل به پیشران توسعه آن منطقه می‌شود.»

 2 برابر شدن تعداد گردشگران خارجی حائز اهمیت است

دکتر روحانی آمار ارائه شده از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مبنی بر دو برابر شدن تعداد گردشگران خارجی در سال‌های اخیر را بسیار حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: «در یک سال گذشته به این صنعت خیلی فشار آمد و بخش‌های گردشگری دچار مشکل شدند. دولت تا حدی که توانست به این‌ها یاری رساند و کمک کرد اما امیدواریم سال آینده و مخصوصا از تابستان شرایط کاملا متفاوت شود و گردشگری بتواند متحول شود.»

رئیس جمهوری گفت: «در دولت دوازدهم مجموعاً بیش از 2200 پروژه گردشگری به ارزش بیش از 22 هزار میلیارد تومان افتتاح شده است و 670 باب هتل در حال ساخت هستند که بخشی از این‌ها در این دولت به اتمام می‌رسد. همچنین در این دولت 203 موزه افتتاح شده که این تحول بسیار بزرگی است.»

او اضافه کرد: «گردشگری بخشی بسیار مهم در فرهنگ است. آموزش جامعه، زیرساخت مسائل مهم انسانی است، ولی گردشگری یک فضای بسیار خوب برای اقتصاد کشور است. در اقتصاد کشور بعد از بخش مسکن و صنایع غذایی، سومین یا چهارمین بخش، اقتصاد گردشگری است. صنعت گردشگری صنعت بسیار مهمی است، هم خودش، هم لوازم آن.»

دکتر روحانی گفت: «وقتی جایی مرکز گردشگری می‌شود یعنی جاده آن درست می‌شود، راه‌آهن و فرودگاه آن هم درست می‌شود، بازارهایی که افتتاح می‌شود، لوازم بسیار زیادی دارد. گردشگری کاملا پیشران است و اقتصاد جامعه را متحول می‌کند.»

امیدواریم سال آینده گردشگری متحول شود

رئیس جمهوری ادامه داد: «در آمار گفتند که در سال‌های اخیر توانستیم تعداد گردشگر را به دو برابر افزایش دهیم. این بسیار حائز اهمیت است. البته در یک سال گذشته به این صنعت خیلی فشار آمد. بخش‌های گردشگری دچار مشکل شدند. دولت تا حدی که توانست به این‌ها یاری رساند و کمک کرد. امیدواریم ان‌شاءالله سال آینده در ماه‌های بهار و مخصوصا از تابستان شرایط کاملا متفاوت شود و گردشگری بتواند متحول شود.»

او یادآور شد: «البته همین الان هم در شرایط فعلی به بسیاری از فضاهای گردشگری مجوز داده می‌شود، منتها با مراعات همه پروتکل‌هایی که هست. الان هتل‌های ما فعال است، همه جاهایی که مهمانپذیر هستند، فعال است، منتها با شرایطی که داریم، یک مقداری با محدودیت می‌توانند از این فضاها استفاده و بهره‌برداری کنند.»

او گفت: «در دولت دوازدهم مجموعاً بیش از 2200 پروژه گردشگری افتتاح شده و همان‌طور که آقای مونسان گفت 22هزارمیلیارد تومان طرح و پروژه در این دولت افتتاح شده است. امروز هم شاهد این بودیم که 135 پروژه افتتاح شد و بسیاری از این پروژه‌ها در مسیر راه است. اشاره کردند الان 670 باب هتل در حال ساخت است که بخشی از این‌ها در این دولت به اتمام و افتتاح می‌رسد و تعداد تخت‌ها افزایش فوق‌العاده‌ای پیدا می‌کند.»

افتتاح 203 موزه تحول بزرگی است

دکتر روحانی ادامه داد: «در بخش میراث‌فرهنگی هم همان‌طور که اشاره کردند در این دولت 203 موزه افتتاح شده است و این تحول بسیار بزرگی است. وقتی موزه‌ها افتتاح می‌شود، تلاش می‌کنیم که اشیای باستانی از لحاظ حقوقی از خارج بر‌گردد. همه اینها شرایط را کاملا مناسب کرده است.»

رئیس جمهوری اضافه کرد: «می‌خواهم از بخش گردشگری، بخش صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی تشکر کنم. کار بسیار بزرگی هم در دولت یازدهم و هم در دولت دوازدهم انجام دادند. دولت با همه وجود پشتیبان این صنعت خواهد بود، برای اینکه این صنعت در کنار خودش رونق اقتصادی و اشتغال  را به همراه خواهد داشت.»

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: «ان‌شاءالله پیش‌بینی من این است که ماه‌های آینده شرایط بهتری برای فضاهای گردشگری خواهد بود.»

انتهای پیام/

کد خبر 13991114629204

برچسب‌ها