ساحل چارقلی گلستان می‌تواند زمینه تحول اقتصادی غرب استان را فراهم سازد

معاون گردشگری وزارت میراث‌‎فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دومین روز از سفر به استان گلستان از هتل دلتا شهرستان گرگان و ساحل چارقلی شهرستان گمیشان بازدید کرد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، ولی تیموری روز سه‌شنبه 14 بهمن‌ماه 99 در بازدید از ساحل چارقلی با همراهی احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، احمد دست‌مرد فرماندار شهرستان گمیشان و جمعی از مسئولان شهرستانی، گفت: «ساحل چارقلی شهرستان گمیشان از موقعیت مناسبی برای گردشگری برخوردار است.»

او تصریح کرد: «این ساحل می‌تواند به پروژه‌ای جاذب گردشگری تبدیل شود و با جذب گردشگر اقتصاد شهر را نیز متحول خواهد ساخت.»

تیموری خاطرنشان کرد: «این ساحل بکر باید در مرحله نخست در قالب پروژه‌ای گردشگری توسط بخش خصوصی مطرح شود تا بتوان از حمایت‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهره‌مند شود.»

او تصریح کرد: «وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند مساعدت‌هایی را برای زیرساخت‌های جاده دسترسی، برق و.. برای این ساحل داشته باشد.»

پیش ‌از این نیز معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در گرگان از هتل پنج ستاره دلتا در این شهر بازدید کرد.

هتل پتج ستاره دلتا با حجم سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریال و زیربنای 12هزار و 300 مترمربع در 16 طبقه در گرگان در حال ساخت است که پس از بهره‌برداری با ایجاد 150 شغل، 128 اتاق و 250 تخت به ظرفیت اقامتی استان می‌افزاید.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر دوشنبه 13 بهمن‌ماه به‌منظور حضور در آیین افتتاحیه متمرکز پروژه‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان که به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، به گلستان سفر کرده است.

نشست با جوامع تأسیسات گردشگری استان گلستان، بازدید از مزرعه گردشگری توسکا شهرستان گرگان و بازدید از بناهای تاریخی مرمت و احیاشده با کاربری گردشگری در شهر تاریخی استرآباد از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان گلستان بود.

 

\"\"

 

\"\"

 

\"\"

انتهای پیام/

کد خبر 1399111560

برچسب‌ها