فصلنامه «میراث ایران‌زمین» در حوزه هنر‌های سنتی مقاله می‌پذیرد

فصلنامه «میراث ایران‌زمین» با ماهیت هنرهای سنتی که به‌همت گروه پژوهشی هنرهای سنتی و با همکاری دبیرخانه نشریات پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری منتشر خواهد شد، در حوزه‌‌های مرتبط مقاله می‌پذیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، هنرهای سنتی ایران که یکی اصیل‌ترین و مهم‌ترین میراث هنری‌فرهنگی این مرز و بوم محسوب می‌‌شود، همواره به‌عنوان یکی از شاخصه‌ها و مؤلفه‌‌‌های اساسی زیست‌فکری، هنری، معنوی و اقتصادی ایران در متن زندگی مردمان این سرزمین حضوری دیرپا، مانا و پویا داشته است.

 از این‌رو گروه پژوهشی هنرهای سنتی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با هدف ارتقای پژوهش، حفظ، احیا و ترویج هنرهای سنتی ایران و امکان استفاده از تحقیقات اهل فن و صاحب‌نظران خبره اقدام به انتشار فصلنامه علمی میراث ایران‌‌زمین کرده است.

این نشریه به سردبیری غلامعلی حاتم پذیرای مقالات علمی‌پژوهشی با رویکرد بنیادی‌کاربردی به زبان فارسی همراه با ترجمه انگلیسی چکیده است که در محورهای زیر تألیف شده باشند.

 ماهیت هنرهای سنتی ،مکاتب، سبک‌ها، هنرمندان هنرهای سنتی (شامل شش سرگروه خوشنویسی، نگارگری، هنرهای صناعی، موسیقی سنتی و مقامی، نمایش‌های سنتی و آیینی و هنرهای وابسته به معماری سنتی)،تاریخ هنرهای سنتی، حکمت، فلسفه و مبانی نظری هنرهای سنتی، اقتصاد و توسعه پایدار در هنرهای سنتی و استفاده از دانش و فن‌آوری در هنرهای سنتی است.

سیاست مجله، همواره دسترسی آزاد همگان به مقالات بوده و در همین راستا وبسایت مجله برای تمامی علاقه‌مندان قابل استفاده است.

مالکیت معنوی تمامی مقالات پس از چاپ به نویسندگان تعلق خواهد داشت و آن‌ها می‌توانند درصورت علاقه‌مندی فایل منتشره را در سایت‌ها و صفحات مجازی بارگذاری کنند و استفاده از مطالب مجله نیز تنها درصورت ارجاع‌دهی مناسب و معتبر ممکن است.

علاقه‌مندان برای ارسال مقاله به سامانه نشریات پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگی  به آدرس http://journal.richt.ir/index.php?sid=14  مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/

کد خبر 1399111826

برچسب‌ها