10 دلیل برای اقامت در بوم‌گردی‌ها

صدای کلمه «اقامتگاه بوم‌گردی» گرمای دلپذیر خانه را در قلب ما ایجاد می‌کند. احساس تعلق، عشق و لذت را برمی‌انگیزد. همه ما سال‌ها‌ست مسافرت را تجربه کرده‌ایم. در حالی که خیلی کوچک بودیم در خانه پدری خود بوده‌ایم و مفهوم تعطیلات را درک کرده‌ایم. وقتی بزرگ شدیم، جذابیت سفر به را‌ه‌های جدید را درک کردیم. ولی بیشتر سفرها در هتل‌ها و استراحتگاه‌ها اقامت داشتیم.

Home Stay مفهوم جدیدی از گردشگری است و این بار در یک تعطیلات خاص، تصمیم گرفتم در خانه‌ای اقامت کنم که شاید همین امر باعث شد میزان زیادی از آشنایی من با یک سفر تغییر کند. به صراحت می‌گویم، اقامت در  بوم‌گردی بهتر از هتل است که در این مطلب به چند دلیل آن اشاره می‌شود.


1. احساسات و عواطف، دلیل اصلی اقامت در  بوم‌گردی یا خانه‌های محلی است چرا که به سفر شما عمق می‌دهد و مانند یک هتل حالت‌ها و رفتارهای رسمی و خشک کارمندان را ندارد و همه چیز مصنوعی نیست.


2. غذای معتبر و سالم خانگی تهیه و میل می‌کنید، این یکی از مهم‌ترین دلایل  است زیرا شما می‌توانید آنچه را که مردم محلی به طور منظم می‌خورند امتحان کنید. در هتل‌ها، غذایی که میل می‌کنید معمولاً با حسن نیت و منطقه‌ای نیست زیرا در اکثر هتل‌ها غذاهای معمول غربی و یا شاید شرقی متناسب با سلیقه اساسی بازدیدکنندگان تهیه می‌شود و  حس جدیدی را تجربه نمی‌کنید.


3. اقامت در  بوم‌گردی به شما این امکان را می‌دهد که به تجربیات غنی‌تر فرهنگی نزدیک شوید، شما از این طریق در بین مردم و فرهنگ اصیل یک مکان زندگی می‌کنید و شاهد این خواهید بود که مردم روزمره چگونه زندگی می‌کنند، چگونه با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند، جشن می‌گیرند و لباس می‌پوشند.


4. در مکان جدید احساس تنهایی نمی‌کنید، این بیشتر شبیه بازدید از یک جامعه و فرهنگ دیگر است. همچنین، شما در واقع در خانه‌ای لوکس زندگی می‌کنید. نیازی به تمیز کردن یا پخت و پز ندارید و حریم خصوصی خود را نیز بدست می‌آورید. بنابراین، هم راحتی هتل را به شما می‌دهد  و هم لذت یک زندگی جدید‌.


5. در مقایسه با تجربیات و خدماتی که ارائه می‌دهند ارزان‌ترند، هتل‌ها بسیار گران قیمت هستند و اگر ارزان قیمت باشند، معمولاً خیلی تمیز و بهداشتی نیستند و از طرف دیگر، اقامت در اقامتگاه بوم‌گردی خدمات شخصی به شما می‌دهد. هتل‌ها با داشتن مدیران سطح بالا، میزهای پذیرایی و تعداد زیادی بازدیدکننده بسیار حرفه‌ای هستند. 
در اقامتگاه بوم‌گردی اگر حالتان خوب نیست، افراد به شما امکانات ویژه محلی  می‌دهند. اگر در مواردی دوست دارید مواد غذایی خاص میل کنید و به استراحت ویژه و متناسب نیاز دارید، حل کردن آن آسان است. با شما به عنوان میهمان رفتار می‌شود نه به عنوان مشتری.


6. زندگی در یک اقامتگاه بوم‌گردی راحت و متفاوت است، هتل‌ها بیش از حد معمول کسل‌کننده شده‌اند. یکی از بهترین جنبه‌های خانه‌های اقامتی این است که برای مردم محلی درآمدزایی می‌کنند و شما از اینکه کاری برای بومی‌های محلی که به آنجا سفر می‌کنید انجام داده‌اید احساس خوبی خواهید داشت و این یک تلاش مثمر ثمر برای گردشگری بوم‌گردی است.


7. زندگی با محلی‌ها به شما امکان می‌دهد با مکانی کاملاً متفاوت آشنا شوید، می‌توانید ساعت‌ها با خانواده بنشینید و با آنها صحبت کنید. آنها همچنین می‌توانند در زمینه دانش منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند  به شما کمک کنند. علاوه بر این، آنها با سازمان‌ها یا شرکت‌هایی که ممکن است سعی کنند شما را جلب کنند ارتباط ندارند. در واقع، میزبان شما می‌تواند در یافتن معاملات با قیمت مناسب برای تمام فعالیت‌هایی که انتظار انجام آنها را دارید، به شما کمک کنند.


8. این تجربه به تعداد داستان‌های سفر شما اضافه می‌شود، با مهمانان به عنوان یک خانواده برخورد می‌شود و بنابراین به کارهای مختلف خانوادگی و مراسم محلی دعوت می‌شوند. در واقع هنگام اقامت در اقامتگاه بومگردی بیشتر از آنچه در هنگام اقامت در هتل تصور می‌کردید خاطره خواهید داشت.


9. اقامت در بوم‌گردی نسبت به هتل‌های با قیمت یکسان نسبتاً جادارتر است، حتی اگر یک اقامتگاه بوم‌گردی مانند هتل‌ها به استخر شنا یا بار یا رستوران افتخار نمی‌کند، اما مطمئن باشید یک خانه عجیب و غریب در خیابان و یا یک محله خاص است که در میان بسیاری از خانه‌های دیگر واقع شده است. بنابراین، به ندرت می‌توانید نگران گیر افتادن در اتاق‌های محدود و دقیقه‌ای هتل باشید که ممکن است تجربه تعطیلات کلی شما را خراب کنند.


10.  از تجارب دیگر مهمان‌ها استفاده خواهید کرد، در طول سفر و اقامت خود در یک اقامتگاه بوم‌گردی، مطمئن باشید که میزبان‌ها از تجارب خود با مهمان‌هایشان با شما صحبت خواهند کرد و تنوع رفتاری جالبی را با مهمان‌هایی که هم‌خانه شما هستند تجربه خواهید کرد.

 

* ترجمه از بابک صوفیانی

انتهای پیام/

کد خبر 13991120405978

برچسب‌ها