پروژه توسعه صادرات صنایع‌دستی کرمانشاه عملیاتی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: «در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی، پروژه توسعه صادرات صنایع‌دستی استان از سال آینده عملیاتی می‌شود.»

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، امید قادری روز دوشنبه ۲۰ بهمن در آیین تجلیل از هنرمندان و پیشکسوتان صنایع‌دستی، بیان کرد: «در یک سال گذشته شیوع ویروس کرونا به لحاظ جانی و اقتصادی مشکلات زیادی را در جامعه ایجاد کرد، هنرمندان و صنعتگران استان نیز از آن متأثر شدند.»

او افزود: «کرونا شکل جدیدی از تعامل با آسیب‌ها را متوجه صنعتگران استان کرد که این عزیزان در این سال با تنگناهای بسیاری مواجه شدند.»
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه اظهار کرد: «با وجود همه محدودیت‌های اعتباری کارهایی در استان برای حمایت و ارتقای جایگاه صنایع‌دستی استان انجام شد که از جمله آن‌ها می‌توان به ثبت ملی شهرهای هرسین و دالاهو به نام گلیم‌بافی و ساخت ساز تنبور اشاره کرد.»
او ادامه داد: «میزبانی برنامه نشان ملی مرغوبیت کالای صنایع‌دستی و کسب ۱۷ نشان ملی توسط هنرمندان کرمانشاهی که منجر به کسب رتبه برتر استان در غرب کشور شد از دیگر موفقیت‌های ارزشمند در حوزه صنایع‌دستی است.»
قادری با اشاره به آمار اداره گمرک در خصوص صادرات ۳۰میلیون دلاری صنایع‌دستی استان در ۹ ماهه ابتدای سال جاری، اعلام کرد: «با توجه به فعالیت و ظرفیت مرزهای متعدد استان در حوزه صادرات، جزو استان‌های برتر کشور هستیم.»
او افزود: «با توجه به این ظرفیت مهم صادراتی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، پروژه توسعه صادرات صنایع‌دستی استان در سال ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شود.»
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، همچنین احداث خانه خلاقیت صنایع‌دستی در حمام تاریخی حاج شهبازخان با همکاری سازمان بین‌المللی یونیدو را فرصتی بزرگ برای هنرمندان استان توصیف کرد و گفت: «هنرمندان برجسته ما باید از این فرصت برای تبادل علمی و فرهنگی استفاده کنند تا ایده‌های خلاقانه از آن خارج شود.»

او در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: «ارزش هنرمند با هیچ معیار مادی قابل سنجش نیست و آنچه که حاصل خلاقیت و هنر است هیچ قیمتی بر روی آن نمی‌توان گذاشت.»

قادری بیان کرد: «کسب نشان‌های ملی و جهانی علاوه بر دادن هویت فرهنگی به هنرمندان، در بعد اقتصادی نیز در راستای برندسازی محصول بسیار تأثیرگذار است.باید در ذهن مردم جا بیفتد که کار هنرمندانی که نشان ملی دارند، ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارد.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399112073

برچسب‌ها