فستیوال سال نوی چینی، نجات‌بخش گردشگری چین

بازار گردشگری چین در تعطیلات یک‌هفته‌ای سال نوی قمری در این کشور برای بهبود وضعیت خود و تقویت هرچه بیشتر این صنعت تلاش می‌کند. شهرها و استان‌های معروف جهانگردی در چین، با هجوم برخی از مردم به اماکن دیدنی میزبان میلیون‌ها بازدیدکننده هستند؛ در حالی که برخی دیگر برای جلوگیری از شعله‌ور شدن ناگهانی بیماری کووید ۱۹، تصمیم به ماندن درخانه های خود گرفته‌اند.

به گزارش میراث آریا، آخرین داده های اداره فرهنگ و گردشگری استان سیچوان در روز یکشنبه نشان می‌دهد که در مجموع 654 نقطه مهم و دیدنی در سه روز اول تعطیلات از روز شنبه باز بوده است که 86 درصد از سایت‌‌های اصلی گردشگری را شامل می‌شود.

طی این گزارش، استان سیچوان واقع در جنوب غربی چین، میزبان 6.34 میلیون گردشگر بود که نسبت به سال گذشته 293 درصد افزایش داشته است. در همین حال، این استان 40.83 میلیون یوان (6.32 میلیون دلار) از بلیط‌فروشی درآمد داشته است که نسبت به سال گذشته 166 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

پکن، پایتخت چین، در طول سه روز اول تعطیلات  مجموعاً 2.75 میلیون گردشگر را ثبت کرده که 1.2 برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است، در حالی که درآمد حاصل از آن، 1.8 برابر سال قبل و به حدود 220 میلیون یوان رسیده است.

در شانگهای، 130 مکان مهم دیدنی، 81 موزه و تقریبا 30 گالری هنری فعالیت کرده و در طول تعطیلات باز بوده‌اند و با استقبال 2.27 میلیون بازدید کننده روبه‌رو شده‌اند.

ازدحام بیش از حد جمعیت در منطقۀ گردشگریJiufengshan  در نینگبو، استان ژجیانگ، مسئولین محلی را مجبور کرد ورود گردشگران را موقتاً متوقف کنند. در ساعت 2:30 بعد از ظهر شنبه، اطلاعیه‌ای صادر شد مبنی بر اینکه ظرفیت موقتی این مکان به 11 هزار نفر رسیده است و در نتیجه از بازدیدکنندگان انتظار می‌رود در زمان دیگری از این منطقه بازدید کنند. البته باید به این نکته هم توجه داشت که ظرفیت جهت  پیشگیری از COVID-19 به 75٪ ظرفیت  اصلی محدود شده است.

یکی از شهروندان پکن عنوان کرده است که به خاطر ازدحام جمعیت و پیدا نکردن جای پارک، مجبور شده است از Hongluosi ، یک مکان دیدنی در فاصلۀ حدودا یک ساعت و نیمی از CBD پکن، به خانه‌اش بازگردد. داده‌های اداره فرهنگ و جهانگردی استان گوانگدونگ نشان می‌دهد که در این استان جنوبی چین، 150 مکان مهم دیدنی تا ساعت 14:00 میزبان بیش از 4.33 میلیون بازدید کننده بوده است.

جهش در بازار گردشگری محلی و نیاز به تفریح همچنین باعث افزایش مصرف داخلی در این صنعت و افزایش تعداد گردشگردان داخلی شده است. شهر ژوها در استان گوانگدونگ برای خانوارهایی که سکونت رسمی در این شهر ندارند، هر کدام یک کوپن 200 یوانی توزیع کرده است؛ در حالی که شهر ژونگ‌شان در گوانگدونگ 20 هزار بلیط برای بازدید از مکان‌های دیدنی و 10 هزار بلیط سینما، در مجموع به ارزش 2 میلیون یوان برای این افراد صادر کرده است.

به گفته دفتر گردشگری گوانگدونگ، علاوه بر این، سفر به روستاها و حومه شهرها رکوردهای تاریخی را شکسته است. در این گزارش آمده است که مناطق دیدنی روستا طی دو روز اول تعطیلات میزبان 947،300 تا 1.08 میلیون گردشگر بوده است که بیشتر از مدت مشابه در دو سال قبل است.

* ترجمه: بابک صوفیانی

انتهای پیام/

کد خبر 1399112686

برچسب‌ها