دکتر مونسان: امیدواریم با تولید انبوه واکسن کرونا شاهد حضور مجدد گردشگران خارجی در ایران باشیم

هم‌زمان با سفر وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشورمان و وزیر گردشگری ونزوئلا به کرمان، موزه طلا و جواهرات در محل حمام تاریخی ابراهیم‌خان ظهیرالدوله واقع در بازار زرگرها، افتتاح شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، دکتر علی‌اصغر مونسان با همراهی علی پادرون وزیر گردشگری ونزوئلا پیش از ظهر چهارشنبه 6 اسفند 99 از حمام تاریخی ابراهیم‌خان ظهیرالدوله کرمان بازدید و موزه طلا و جواهرات را در این محل افتتاح کرد.

او در حاشیه افتتاح این موزه در جمع خبرنگاران، گفت: «قرار بود در سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران دو شهر به‌عنوان نمونه‌‌ای از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی انتخاب شوند که یکی از آن دو، شهر کرمان است. به‌دلیل جایگاه این استان در تاریخ و تمدن و داشته‌های فراوان و کویر زیبا، این شهر انتخاب شده است.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: «این هیئت با سفر به کویر شهداد از نزدیک با ظرفیت‌های کویر در ایران آشنا می‌شوند و فردا نیز وزیر گردشگری ونزوئلا و هیئتی که از بخش دولتی و خصوصی همراه ایشان است به اصفهان سفر خواهند کرد.»

او ادامه داد: «در طول سفر نیز برنامه‌های خاصی برای وزیر گردشگری ونزوئلا تدارک دیده شده است. شب گذشته نیز تفاهم‌نامه برنامه همکاری گردشگری ایران و ونزوئلا به امضا رسید.»

 دکتر مونسان در ادامه با اشاره به تلاش‌ها برای معرفی کرمان به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری، اظهار کرد: «سفر وزیر گردشگری ونزوئلا و هیئت بخش دولتی و خصوصی باهدف معرفی هرچه بهتر کرمان انجام شده است. امید داریم با کنترل بیماری کرونا و تولید انبوه واکسن شاهد رونق مجدد صنعت گردشگری در دنیا و ایران باشیم و گردشگران خارجی نیز به کشور ما سفر کنند و روابط خارجی مجددا رونق گیرد.»

او به ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی کرمان اشاره کرد و افزود: «این استان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است. یکی از مهمترین ظرفیت‌ها کویر است. ضمن این که مقبره سردار سلیمانی در شهر کرمان یک نقطه مهم زیارتی برای ارادتمندان ایشان است. ارادتمندان به این سردار بزرگ در دنیا کم نیستند، حتی وزیر گردشگری ونزوئلا تمایل زیادی برای زیارت مقبره این سردار بزرگ داشت و امروز برای زیارت به گلزار شهدای کرمان رفتیم.»

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درباره سفرهای نوروزی، خاطرنشان کرد: «در این خصوص با ستاد ملی مقابله با کرونا جلسات بسیار زیادی برگزار کردیم. طرحی در این خصوص آماده کرده‌ایم و درباره آن به رئیس‌جمهوری توضیح دادیم که در نهایت در ستاد ملی کرونا تصویب شد.»

او افزود: «سه نوع سفر داریم، نوع یک و دو مدیریت شده و با تور است و سفرهایی که اقامت در مراکز اقامتی تحت نظارت این وزارتخانه انجام می‌شود، این مدل از سفرها نیز مورد تأیید است. آنچه که باعث نگرانی می‌شود، سفرهای انبوه و مدیریت نشده است. این که هر کسی با ماشین خود حرکت کرده و در محلی که مورد تأیید ما نیست، اقامت و ایجاد تجمع کند. این موضوع را به استانداران سراسر کشور اعلام کرده‌ایم، چادر زدن و ایجاد کمپ و تجمع ممنوع است.»

دکتر مونسان هم‌چنین در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران درباره وضعیت خانه ‌شهر و دغدغه‌هایی در خصوص تخریب این بنا و یا تغییر کاربری آن نیز، گفت: «بنایی که ثبت ملی می‌شود، امکان ندارد تخریب شود، اگر کسی این کار را انجام دهد مجازات خواهد شد. نگران تخریب و تغییر نباشید، چون این بنا ثبت ملی است.»

 

انتهای پیام/

کد خبر 1399120644

برچسب‌ها