تشریح برنامه‌های ایران در اکسپو 2021 دبی

جلسه هماهنگی نمایشگاه اکسپو دبی 2021 با حضور معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی و مدیران‌کل استانی این وزارتخانه امروز چهارشنبه 6 اسفند 99 برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از ستاد خبری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی، این جلسه در حاشیه دومین روز نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی تهران برگزار و برنامه‌های ایران در اکسپو 2021 دبی تشریح شد.

خشایار نیکزادفر مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی به تشریح برنامه‌های حضور کشورمان در این نمایشگاه و امکانات فراهم شده در غرفه مربوط به ایران پرداخت.

او با مهم ارزیابی کردن حضور ایران در نمایشگاه اکسپو 2021 دبی، از مدیران استانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواست تا با بیشترین حساسیت ممکن، پیگیر شناسایی و معرفی ظرفیت‌های خود برای حضور در این نمایشگاه باشند.»

نیکزادفر تاکید کرد: «در شرایط فعلی کشور و پاندمی کرونا، تلاش و تاکید دولت این است که بخش‌های مختلف بتوانند با کمترین دغدغه، ظرفیت‌های خود را در این نمایشگاه در معرض دید عموم بگذارند.»

به گفته مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی، بخش رویدادهای مشترک ملی و بین‌المللی برای حضور ایران در نمایشگاه اکسپو 2021 دبی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به برگزاری روز فردوسی، جشن سپندارمذگان، برزگداشت نوروز باستانی، روز طبیعت و جشن سده اشاره کرد.

نیکزادفر در بخش برنامه‌های اجرایی نیز به آموزش و ارائه مباحث در بحث غذا و نوشیدنی‌های ایرانی، اجرای برنامه‌های مرتبط با موسیقی ایرانی، برگزاری مراسم‌های آیینی ایرانی با شهرت جهانی و برگزاری مراسم خاص در رابطه با گل‌های منحصر به فرد ایرانی مثل گل نرگس اشاره کرد.

او در این بخش با اشاره به تنوع و ظرفیت‌های مختلف در استان‌ها گفت: «تمام استان‌های ما در این بخش‌ دارای ظرفیت‌ها و جذابیت‌های ویژه و متنوعی هستند که معرفی درست آن‌ها، می‌تواند در این نمایشگاه ظرفیت‌های جدیدی برای کشورمان ایجاد کند.»

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی گردشگری طب و سلامت را هم یکی دیگر از بخش‌های مورد توجه برای این نمایشگاه عنوان کرد و افزود: «ظرفیت‌های حوزه سلامت در کشور ما از سطح فنی و تنوع قابل قبولی برخوردار است. با توجه به همین موضوع برنامه‌هایی چون ارائه پیشینه درمان‌هایی که تاکنون در کشور انجام شده از طریق مولتی مدیا، معرفی پرتال و اپلیکیشن فعال در بخش گردشگری سلامت برای ارائه اطلاعات بیشتر، معرفی ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های کشور و معرفی طب ایرانی را از جمله برنامه‌هایی هستند که قصد داریم در اکسپو 2021 دبی بر روی آنها کار کنیم.»

نیکزادفر در خصوص بخش صنایع‌دستی گفت: «تقاضا کردیم تا برای بخش صنایع‌دستی فضایی به ما اختصاص دهند تا بتوانیم کارگاه آموزشی صنایع‌دستی را به طور زنده توسط صنعتگران برگزار کنیم. همینطور در نظر داریم صنایع‌دستی فراموش شده را در کنار صنایع‌دستی فاخر و شناسایی شده در این نمایشگاه معرفی کنیم.»

او در همین زمینه از مدیران‌کل استانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خواست تا با معرفی صنعتگران خود به رونق این بخش از نمایشگاه و هر چه بهتر برگزار شدن آن کمک کنند.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه ایران‌گردی و جهان‌گردی در بخش دیگری از سخنانش به اختصاص زمان و موقعیت ویژه به آثار ثبت شده ایرانی در یونسکو اعم از آثار ملموس، ناملموس و طبیعی اشاره کرد و گفت: «در این نمایشگاه می‌توانیم بخش مهمی از مزیت‌های کشورمان در قیاس با دیگر کشورها را به نمایش بگذاریم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399120659

برچسب‌ها