تدوین شیوه‌نامه اعطای کمک‌های فنی و اعتباری در 3 حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

جلسه بررسی شیوه‌نامه اعطای کمک‌های فنی و اعتباری بلاعوض به فعالین بخش‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با حضور محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت، ولی تیموری معاون گردشگری، پویا محمودیان معاون صنایع‌دستی و مدیران کل ستادی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی صبح امروز یازدهم اسفندماه 99 در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار میراث‌‌آریا، در راستای اجرای اهداف موافقت‌نامه مبادله‌شده فی‌مابین وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی به‌منظور تحقق اهداف سرمایه‌گذاری و توسعه فعالیت بخش‌های خصوصی و تعاونی کمک‌های فنی و اعتباری در قالب کمک‌های بلاعوض و از طریق عقد قرارداد عاملیت با بانک و یا صندوق عامل به فعالان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با رعایت شرایط این شیوه‌نامه پرداخت می‌شود.

در این جلسه محمد خیاطیان با اشاره به اهمیت تدوین شیوه‌نامه مذکور بیان کرد: «نحوه کمک‌ها و تخصیص منابع فنی اعتباری از دغدغه‌های دکتر مونسان بوده و تاکید ایشان بر این بوده که این کمک‌ها به طور شفاف و هدف‌گذاری شده توزیع شود.»

او با اشاره به عدم همپوشانی کمک‌های فنی و اعتباری در سه حوزه تخصصی، تصریح کرد: «با اقدام انجام شده و تدوین این شیوه‌نامه تلاش بر این است که حرکت و محور جدیدی در فعالیت‌های وزارتخانه شکل بگیرد و کمک‌ها در یک راستا و بر اساس سیاست‌های سالانه تدوین شده از سوی مقام عالی وزارت پرداخت شود.»

معاون توسعه مدیریت، قابل ارزیابی بودن نحوه تخصیص‌ها را از دیگر نکات حائز اهمیت دانست و ایجاد شفافیت، هم‌پوشانی و اطلاع هر سه حوزه از نحوه فعالیت سایر حوزه‌ها را به عنوان سه هدف مهم تدوین این شیوه‌نامه مطرح کرد.

در ادامه جلسه ولی تیموری و پویا محمودیان نکاتی را در ارتباط با حوزه متبوع خود مطرح کردند و سایر حاضران نیز به ارائه نظرات خود پرداختند.

شیوه‌نامه اعطای کمک‌های فنی و اعتباری بلاعوض به فعالان بخش‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در 9 ماده و چهار تبصره تهیه و تدوین شده است.

مراحل تصویب و توزیع کمک‌های فنی و اعتباری، شاخص‌های عمومی و اختصاصی شناسایی ذینفعان، وظایف دبیرخانه کمیته فنی و اعتباری ستاد و نظارت پس از پرداخت از جمله مواد این شیوه‌نامه است.

انتهای پیام/

کد خبر 13991211212264

برچسب‌ها