دکتر مونسان از خانه فاضلین نراقی بازدید کرد/ اختصاص 500میلیون ریال اعتبار به موزه شهاب‌سنگ

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در جریان سفر به استان مرکزی با حضور در خانه تاریخی فاضلین نراقی از این بنای تاریخی بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، دکتر علی‌اصغر مونسان ظهر روز سه‌شنبه 12 اسفند 99 با همراهی سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی از این خانه تاریخی در شهر نراق بازدید کرد و در جریان وضعیت این بنای تاریخی ارزشمند قرار گرفت.

او در بازدید از این خانه تاریخی از اختصاص اعتباری بالغ‌بر دو‌میلیارد ریال به‌منظور مرمت این بنای فرهنگی خبر داد.

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه این بازدید، گفت: «این خانه پس از مرمت و بازسازی به‌عنوان دفتر پایگاه تاریخی نراق مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.»

خانه فاضلین نراقی منسوب به ملا احمد و ملا مهدی مربوط به اواخر دوره صفوی در فضایی به وسعت حدود 500 مترمربع واقع شده است  و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی تاکنون 2میلیارد ریال برای نجات‌بخشی فضای بام این خانه تاریخی هزینه کرده است.

در بازدید دکتر مونسان از این خانه تاریخی، مقرر شد این خانه توسط شهرداری نراق خریداری شود و با اعتباری معادل 2‌میلیارد ریال مرمت و بازسازی شود و در نهایت به‌عنوان دفتر پایگاه میراث‌فرهنگی بافت تاریخی شهر نراق مورد استفاده قرار گیرد.

اختصاص 500‌میلیون ریال به موزه شهاب سنگ نراق

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سفر خود به شهر تاریخی نراق از موزه شهاب‌سنگ در این شهر بازدید کرد و افزود: «500میلیون ریال به موزه شهاب‌سنگ نراق بابت تجهیز این موزه اختصاص داده شد.»

۱۸۰ قطعه سنگ آسمانی و شهاب‌سنگ در این موزه به نمایش گذاشته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1399121243

برچسب‌ها