افتتاح 3 بنای تاریخی گرگان با کاربری گردشگری

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در دومین روز از سفر خود به استان گلستان، سه مجموعه تاریخی واقع در شهر استرآباد (گرگان) با کاربری مجموعه‌های اقامتی و پذیرایی را افتتاح کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، دکتر علی‌اصغر مونسان روز دوشنبه 18 اسفندماه 99 در جریان سفر به استان گلستان، با همراهی هادی حق‌شناس استاندار گلستان، ابراهیم کریمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، غلامرضا منتظری نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس، هادی میرزایی مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور و احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، خانه تاریخی رضا قلی‌نژاد با کاربری مجموعه پذیرایی، خانه تاریخی شفیعی با کاربری اقامتی و بنای تاریخی باقری‌ها با کاربری اقامتی و پذیرایی را در شهر گرگان افتتاح کرد.

مجموعه تاریخی رضا قلی‌نژاد به مساحت 2هزار مترمربع پس از احیا و مرمت با سرمایه‌ای بالغ‌بر 68میلیارد ریال ایجاد شده که با بهره‌برداری از آن با کاربری پذیرایی، برای 11 نفر اشتغال‌زایی شده است.

خانه تاریخی شفیعی گرگان نیز با کاربری اقامتی با 48میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، از سوی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مرکز این استان افتتاح شد.

این مجموعه اقامتی که با هزار مترمربع زیربنا، 9 اتاق و 20 تخت دارد، زمینه اشتغال برای 15 نفر از جویندگان کار در استان گلستان را به‌صورت مستقیم فراهم می‌کند.

دکتر مونسان با حضور در خانه تاریخی باقری‌ها گرگان به‌عنوان بزرگ‌ترین خانه تاربخی شمال کشور، این مجموعه را با کاربری اقامتی و پذیرایی افتتاح کرد.

خانه تاریخی باقری‌ها در گرگان بزرگ‌ترین خانه تاریخی شمال کشور، با 80میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و در قالب مجموعه‌ای با کاربری اقامتی‌پذیرایی، از دیگر پروژه‌های افتتاح شده توسط وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بود.

این واحد اقامتی پذیرایی با 2هزار مترمربع زیربنا، 21 اتاق و 41 تخت دارد که زمینه اشتغال 35 نفر را در شهر گرگان فراهم می‌کند.

دکتر مونسان به‌منظور حضور در آیین افتتاح متمرکز پروژه‌های مرمت و احیا حوزه میراث‌فرهنگی سطح کشور که روز دوشنبه 18 اسفندماه به‌صورت ویدیو‌کنفرانس با حضور دکتر حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، به گلستان سفر کرد.

در این سفر ۶۵ پروژه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان با سرمایه‌گذاری بالغ‌بر 13هزار میلیارد ریال با حضور دکتر مونسان افتتاح و کلنگ‌زنی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1399121860

برچسب‌ها