برپایی نمایشگاه «قصه فرش من» در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران

نمایشگاه آثار هنری کودکان ۷ تا ۱۲ سال با عنوان «قصه فرش من» تا ۲۴ اسفند ماه در تالار آبی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران میزبان علاقه مندان است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران، این نمایشگاه گروهی که با همکاری کمیته ملی موزه‌های ایران و موزه مجازی بین‌المللی هنر کودک برگزار شده، شامل 50 اثر نقاشی و حجم کودکان، الهام گرفته از نقوش فرش ایرانی است.

آثار این نمایشگاه حاصل تلاش دو ساله کودکان بوده و بر اساس قالی‌های تصویری از مجموعه شخصی پرویز تناولی و علی گلشن خلق شده است. در این پروژه بچه‌ها با نقوش قالی‌های تصویری به ویژه قالی‌های عشایری بختیاری، ترکمن، قشقایی و دستبافته‌هایی از سیستان و بلوچستان برگرفته از فرهنگ و هنر هر اقلیم آشنا شدند و در نهایت درک و دریافت خود را با تخیل و تجربه زیستی خود درآمیخته و هر کدام داستانی از نقوش فرش خودشان را روایت کردند.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه قصه فرش من می‌توانند تا روز یکشنبه ۲۴ اسفندماه از ساعت ۱۰ تا ۱۵:۳۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دستورالعمل‌های مربوطه به تالار آبی مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران واقع در میدان شهید باهنر (نیاوران) مراجعه کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1399121946

برچسب‌ها