همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای توسعه فضای گردشگری منطقه 10 تهران

هم‌زمان با فرا رسیدن هفته منابع طبیعی، مراسم مشترک درختکاری با حضور محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و مجید رباطی شهردار منطقه 10 تهران، برگزار شد.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، در این مراسم که امروز سه‌شنبه 19 اسفند 99 در محل  ساختمان مرکزی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، دو اصله نهال سرو شیراز توسط معاون توسعه مدیریت این وزارتخانه و شهردار منطقه 10 غرس شد.

در این مراسم که جمعی از مدیران دو دستگاه نیز حضور داشتند، بر تقویت همکاری‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری تهران خصوصا شهرداری منطقه 10 تأکید شد.

محمد خیاطیان معاون توسعه مدیریت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در این حاشیه این مراسم گفت: «همکاری‌های این وزارتخانه با شهرداری منطقه 10 تقویت خواهد شد و این آمادگی را داریم تا در حوزه تملک بناهای تاریخی، تغییر کاربری و تبدیل آن‌ها به موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی، توسعه فضای موزه‌ای و ... با شهرداری منطقه 10 همکاری داشته باشیم.»

او افزود: «منطقه 10 جزو یکی از مناطق مهم شهری پایتخت است که بناهای تاریخی و فضاهای فرهنگی با ظرفیت بسیار بالایی در سطح این منطقه وجود دارد؛ ما این آمادگی را داریم که به توسعه فضای گردشگری این منطقه کمک کنیم.»

مجید رباطی شهردار منطقه 10 تهران نیز در این مراسم با برشمردن نقاط مشترک همکاری شهرداری و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از آغاز همکاری‌های شهرداری منطقه با بخش‌های مختلف این وزارتخانه خبر داد.

او ادامه داد: «طرحی در شهرداری تهران با عنوان "تهران 1400" اجرایی خواهد شد که بر اساس این طرح با توجه به بافت شهرداری منطقه 10 همکاری‌هایی را در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی و گردشگری با وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آغاز خواهیم کرد.»         

انتهای پیام/

کد خبر 1399121948

برچسب‌ها