نشست توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواکی برگزار شد

نشست توسعه همکاری‌های گردشگری ایران و اسلواکی با حضور مدیر کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بخش دولتی و نمایندگان بخش خصوصی گردشگری دو کشور با هدف ارتقای مبادلات گردشگری به‌ویژه در دوران پساکرونا به‌صورت وبیناری برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، این نشست  با خوشامد‌گویی رادوز دولا مدیر‌کل گردشگری اسلواکی و ارائه گزارش او درخصوص وضعیت گردشگری کشور اسلواکی در دوران شیوع ویروس کرونا روز چهارشنبه 20 اسفندماه آغاز شد.

محمد قاسمی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان رئیس هیئت ایرانی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات حمایتی دولت جمهوری اسلامی ایران در مقابله با صدمات ناشی از همه­‌گیری کرونا بر صنعت گردشگری، به برنامه‌های ایران برای رونق‌بخشی به کسب‌و‌کارهای گردشگری در دوران پساکرونا از طریق تمرکز بر تداوم روابط گردشگری با بازارهای قبلی و ورود به بازارهای جدید بین‌المللی همچون اسلواکی اشاره کرد.

او با اشاره به ظرفیت‌ها و ویژگی‌های منحصر به‌فرد گردشگری ایران به‌عنوان مقصدی متفاوت برای گردشگران اسلواک، بر ضرورت ارتقای سطح تعاملات بخش خصوصی دو کشور به‌منظور توسعه متوازن تبادلات دوجانبه گردشگری تأکید کرد.

رئیس هیئت ایرانی با تأکید بر برخورداری هر دو کشور از ظرفیت­‌های غارنوردی، آب‌درمانی، اسکی و پارک­‌های ملی و طبیعی، تبادل اطلاعات و تجربیات موفق در این زمینه‌­ میان طرفین را به‌ویژه از طریق برگزاری کارگاه‌­های آموزشی پیشنهاد کرد.

در ادامه نمایندگان «جامعه توراپراتورها و آژانس‌های مسافرتی اسلواکی» (SACKA) و «جامعه تورگردانان ایران» (ITOA) نیز به‌عنوان بخش خصوصی گردشگری دو کشور ضمن برشمردن انواع محصولات گردشگری قابل ارائه به شهروندان دو کشور، آمادگی خود را برای آغاز روابط گردشگری دوجانبه در ایام پساکرونا اعلام کردند.

در پایان مقرر شد برگزاری تورهای آشناسازی متقابل برای اهالی رسانه و توراپراتورهای دو کشور و تبادل اطلاعات و بسته‌های سفر توراپراتورها از طریق بخش خصوصی و تدوین سند تفاهم‌نامه همکاری‌های گردشگری دو کشور از سوی بخش دولتی طرفین مورد پیگیری قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

کد خبر 139912211

برچسب‌ها