پیام تبریک نوروزی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با صدور پیامی فرارسیدن سال نو و آخرین نوروز قرن را به هم‌وطنان و تمام کسانی که در سراسر جهان این آیین کهن را گرامی می‌دارند، تبریک گفت.

 به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، متن پیام تبریک دکتر علی‌اصغر مونسان به شرح زیر است:
«یا مقلب القلوب والأبصار، یا مدبرالیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال.
یک سال پرفراز و نشیب را در هم‌زیستی با بیماری فراگیر کرونا، این میهمان ناخوانده و ناخواسته، هر چند سخت و دشوار، اما همدلانه و صبورانه سپری کردیم و اینک با کوله‌باری از تجربه یک‌ساله پای در سالی دیگر و گام در حالی دیگر می‌گذاریم، حالی دیگر، از آن‌رو که نوروز هنگامه تحول است و نوبه‌نو شدن. کهن‌آیینی که به همه ما درس امید، حرکت و شکوفایی می‌دهد و با آموزه‌های متعالی‌اش ما را از رخوت و سکون به سوی نشاط و پویایی رهنمون می‌سازد. بی‌تردید در سایه چنین بینشی، ایران و ایرانی هیچ‌گاه در برابر ناملایمات سرخم فرو نمی‌آورد و هر تجربه‌ای حتی ناگوار را آزمونی می‌بیند برای دستیابی به فردایی روشن‌تر.
به امید آن‌که روزهای پیشِ‌رو برایمان سرشار از بهروزی و بالندگی، سلامت و سازندگی باشد، آخرین نوروز قرن چهاردهم خورشیدی و حلول سال نو را به پیشگاه حضرت ولیعصر(عج)، مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهوری محترم و دولتمردان خدوم، هم‌وطنان و ایرانیان عزیز در سراسر جهان، و همه کسانی که این آیین دیرینه را در هر نقطه از گیتی گرامی می‌دارند تبریک می‌گویم و از پروردگار متعال سرافرازی ملت، دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی را مسئلت دارم.»

انتهای پیام/

کد خبر 1399123018

برچسب‌ها