معاون میراث‌فرهنگی کشور در گذشت امیری اردکانی را تسلیت گفت

معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ارسال پیامی درگذشت علی امیری اردکانی از استادان پیشکسوت مرمت کشور را تسلیت گفت.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در پیام محمدحسن طالبیان آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

با نهایت تاسف در آغازین روزهای سال نو کوچ استاد امیری اردکانی از صاحب‌نظران و پیشکسوتان مرمت و معماری کشور باردیگر جامعه میراث‌فرهنگی را متاثر کرد.

این استاد مرمت و معماری که به حق یکی از شخصیت‌های ارزنده، فرهیخته و فرزانه نام آشنا در بین اهل حرفه و برنده جایزه آقاخان در حوزه مرمت بناهای تاریخی استان یزد بود، دغدغه حفاظت از بافت کهن، بناها و خانه‌های تاریخی شهر و استان یزد را داشت.

وی از جمله چهره‌های شناخته شده مرمت بناها و بافت تاریخی استان یزد که معتقد بود شهر تاریخی و جهانی یزد از مولفه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، باستان‌شناختی، مردم‌شناختی، روان‌شناختی و.... برخوردار است که با مدیریت، همراهی و اگاهی اقشار جامعه می‌توان در حفاظت و صیانت از آن گام برداشت.

ضایعه درگذشت این استاد فرهیخته را به جامعه علمی و میراث‌فرهنگی کشور، همکاران و شاگردان وی تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای روح بزرگ این مرد نیک و انسان شریف رحمت واسعه الهی و برای خانواده و بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت دارم. یاد و نامش گرامی.»

انتهای پیام/

کد خبر 1400010529

برچسب‌ها